Mežiška dolina je s svojimi industrijskimi centri – Železarno Ravne na Ravnah na Koroškem, Rudnikom Mežica v Mežici ter ostalo industrijo v Prevaljah in okolici – znana po svojem dinamičnem gospodarskem razvoju. Razvoj ni zajel samo čiste industrijske dejavnosti, močno se odraža v stavbeni izgradnji ter v splošnem življenjskem standardu. Motorizacija pa je nujen spremljevalec industrijskega razvoja, barometer njenega vzpona in splošnega blagostanja.
V občini Ravne na Koroškem je bil v zadnjih petih letih zabeležen občuten vzpon motorizacije. Tako je število motornih vozil od leta 1958 od samo nekaj osebnih avtomobilov naraslo v letu 1963 na prek petsto osebnih avtomobilov. Še občutno večje je število motornih koles in mopedov.
Tak obseg motorizacije pa nujno zahteva odgovarjajoče kapacitete za vzdrževanje. Upoštevajoč dejstvo, da v predvojni Jugoslaviji in v prvih desetih letih po vojni motorizacije na tem teritoriju skoraj ni bilo, iz tega nujno izhaja, da vsa Mežiška dolina praktično ni razpolagala z nikakršnimi kapacitetami za vzdrževanje motornih vozil. Še celo obratno, večina privatnih avtomehaničnih delavnic je v povojnem obdobju propadla ali pa se preorientirala na drugovrstno dejavnost.
K potrebam vzdrževanja motorizacije v naši občini pa je potrebno prišteti še potrebe, ki nastajajo zaradi turizma in maloobmejnega prometa. Mežiška dolina je prek obmejnih prehodov Holmec in Vič neposredno in ugodno povezana s sosednjo Avstrijo. Promet je na obmejnih prehodih v zadnjih letih že pričel naraščati. Z izgradnjo ceste Slovenj Gradec-Velenje ter Maribor-Dravograd pa bo promet po vsej verjetnosti še večji. Tu je potrebno pripomniti, da je prek mejnega prehoda Holmec projektirana alpska cesta Francija-Švica- Avstrija-Jugoslavija-Italija. Vsa ta dejstva pričajo o porastu tujskega prometa oziroma avtomobilizma na tem teritoriju ter o potrebi izgradnje primernih kapacitet za vzdrževanje motornih vozil.
Na osnovi ugotovljenih potreb ter perspektive povečanja avtomobilizma na našem področju smo pristopili k zasnovi izgradnje avtoservisa. Idejne in glavne projekte je izdelal projektivni biro TAMAR Ljubljana. Splošna zasnova upošteva sedanje potrebe po vzdrževanju motornih vozil, razpoložljiva investicijska sredstva in splošne možnosti zgradnje, z možnostjo nadaljnjega povečanja oziroma rekonstrukcije.
Tako je predvideno v prvi etapi izgradnje naslednje:
1. Delavnica 23 x 20 m
2. Skladiščni in upravni prostor 23 x 7 m
3. Stanovanje – predavalnica s kabinetom
4. Prostor za pranje in mazanje 6 x 9 m.
Skupaj 836 m2 površin. Vzporedno s projektiranimi zgradbami je predvidena izgradnja paralelne lope z vsemi potrebnimi skladiščnimi prostori. Nadaljnja razširitev pa je predvidena južno od obstoječih objektov, kjer obstaja možnost nadaljnje zazidave v skupni površini prek 2500 m2. Gornja zasnova omogoča etapno izgradnjo servisnih delavnic ob upoštevanju vseh tehničnih pridobitev glede opreme, zahtev vzdrževanja in ostalo. Predvidevamo, da bi nakazana zasnova izgradnje objekta avtoservisa krila potrebe Mežiške doline za naslednje obdobje dvajsetih let.
Avtoservis se gradi ob republiški cesti med Ravnami in Prevaljami, in sicer nasproti projektiranega zahodnega vhoda v železarno.
Avtor neimenovan
Vir: Koroški fužinar, leto 14, št. 11–12, 1964, str. 25.