Star litijski leseni most je predstavljal pomembno prometno povezavo med Spodnjo Kranjsko in tedanjo cesarsko južno železniško progo. Več kot stoletje je izpolnjeval svojo funkcijo, sčasoma pa ni več zadoščal vse gostejšemu cestnemu prometu in razvoju družbe in gospodarstva. Lesena konstrukcija je postala dotrajana, preozka, most so pogosto ogrožale tudi narasle vode in poplave.
Na razglednicah in fotografijah je predstavljal edinstveno in značilno podobo Litije. S svojimi 159 metri v dolžino in 5,4 metri v širino je bil v času izgradnje veličastna značilnost kraja, na katero so bili Litijani še posebej ponosni, poleg tega pa jim je neizmerno olajšal prehod med obema bregovoma Save. Pred izgradnjo mostu leta 1855 so se morali prebivalci Litije in popotniki posluževati broda, da so sami ali z različnimi tovori dosegli nasprotni breg.
Novi most, ki je bil zgrajen v letu 1973, so načrtovali nekaj metrov nižje od obstoječega lesenega; drugačna umestitev mosta je narekovala tudi prilagoditev cestnih vpadnic (Zasavske ceste in Ljubljanske ceste) in tako precej spremenila videz mesta in ureditev le-tega ob strugi reke.
Leseni most občina ni obnavljala, ampak so ga podrli: njegov les so meščani porabili za gradnjo različnih objektov in tako tudi na tak način ohranili spomin nanj…