Zgodil se je 26. junija 1927 na vojaškem vadišču v Polju pri Ljubljani. Tedaj se je kraju po tamkajšnji cerkvi reklo Devica Marija v Polju. Prvemu letalskemu mitingu v organizaciji ljubljanskega Aerokluba »Naša krila« je prisostvovalo ogromno gledalcev. Njihovo število na samem prizorišču so poročila ocenjevala med petindvajset in trideset tisoč. Dogodek je bil dobro medijsko pokrit, saj so o njem bralstvo obveščali vsi pomembnejši časniki in tedniki. S pomočjo opisov prireditve v njih je pripravljena tudi ta digitalna zbirka.
Časnik Jutro je dva dni po dogodku objavil celostranski zapis o prireditvi. Reportažo so začeli takole:
»Ljubljana preživlja slavnostne dni. Že od sobote je vsa v zastavah, sprejema številne drage goste in si pri vsem prazničnem razpoloženju želi samo lepega vremena, vsaj tako ugodnega, kakor ga je nebo naklonilo v nedeljo za veliki letalski miting, ki je neposredno tvoril sijajno uverturo v ljubljanske prireditve. Po hudem deževju, ki je nastopilo v soboto popoldne, res za nedeljo ni bilo želeti ničesar drugega, kakor solnčen dan, saj je reklama za prvo veliko letalsko prireditev na vežbališču pri D. M. v Polju bila izredno uspešna. Za miting je v vsej Sloveniji vladalo ogromno zanimanje. Na tisoče vstopnic je bilo razprodanih v Ljubljani in večjih krajih že tekom tedna. Napovedani program in lepo vreme, ki je nastopilo v nedeljo zjutraj, pa je pritegnilo še nove desettisoče. ki so prihiteli na miting od blizu in daleč, z vlaki, avtomobili, motocikli, bicikli in navadnimi kmečkimi vozovi. Vlaki od vseh smeri so bili že tekom dopoldne vsi natrpani, a v popoldanskih je vladala naravnost neznosna gneča. Mnogo je prišlo ljudi iz Štajerske in Dolenjske, a nadvse častno so bili zastopani gorenjski kraji. Prišli so vrli kolesarji celo z Jezerskega ter iz Poljanske in Selške doline. Na vozovih so se pripeljali tudi mnogi starejši očanci. ki se jim je razgrela kri in so se želeli nagledati drznih letalskih produkcij. Iz Ljubljane se je takoj v prvi popoldanski uri pričelo veliko preseljevanje k D. M. v Polju. Vozili so trije posebni vlaki. Naval je bil velikanski. Spravili so okrog 8 tisoč ljudi na letališče. V polnem obratu so bili tudi ljubljanski avtomobili in izvoščki, a poleg tega so se po cestah valile cele procesije pešcev. Okrog 16., pred pričetkom, so se vsenaokrog z ogromnim kordonom, ki ga je tvorilo ljubljansko vojaštvo, kakor v mravljišču gibale valujoče množice. Udeležba se je cenila na 25000 ljudi, saj je daleč naokrog izven vežbališča bilo tudi nešteto gruč raznih zastonjkarjev. Ako prištejemo še vse okoliške vasi ter stotine opazovalcev na Gradu. Golovcu. Šmarni gori in dragih bližnjih hribčkih, od koder je bil še prav posebno lep pogled na akrobacije v zraku, lahko računamo število gledalcev na 70.000 glav.« (Jutro, 28. 6. 1927)
Priprave na miting in navodila ljubljanskega Aerokluba obiskovalcem
Aeroklub je v časopisju že v soboto, dan pred dogodkom, obveščal bralce in jih vabil, naj se udeležijo letalskega mitinga v kar največjem številu, saj bo to edina prireditev te vrste v Ljubljani. Prireditev je bila zamišljena kot nekakšna javna preizkušnja kakovosti letalcev iz vse Kraljevine SHS. Sporočal je, da so zagrebški letalci že dopoldne prileteli v Ljubljano in letali nad mestom. Tudi srbski letalci iz Novega Sada so prileteli v dopoldanskih urah. V Ljubljano je priletel tudi znani pilot poročnik Bajdak, medtem ko kapetan Sondermayer ni še prispel.
Z letalom Breguet XIX so prispeli poročnik Savić, narednik Egger in kaplar Rozman. Z enim Devoitinom je priletel podporočnik Turko, v drugem pa kapetan Čenčić. Poleg letal vrste Breguet in Devoitine so v soboto v Ljubljano iz Zagreba priletela še tri letala vrste »Brandenburg«. Tako se je zbralo v Ljubljani sedem letal, ki se bodo udeležila nedeljskega mitinga. Letalci so v soboto dalj časa krožili nizko nad Ljubljano ter metali reklamne letake za nedeljski letalski miting. Med ljubljanskim prebivalstvom so vzbudili splošno pozornost; zlasti mladina se je pulila za letake, ki so padali iz zraka. Po ljubljanskih cestah so se med njihovim poletom nad Ljubljano zbrale velike gruče ljudi, ki so opazovale svetlikajoča se letala in akrobatske vaje pogumnih letalcev v znak ter lovili na ulice padajoče letake.
Zagrebške letalce je sprejel na letališču, ki se nahaja na vojaškem vadišču pri Devici Mariji v Polju, tajnik ljubljanskega Aerokluba doktor Stane Rape. Tekom sobotnega popoldneva so letala iz Zagreba za promocijo mitinga poletela na Gorenjsko, Dolenjsko in tudi proti notranjski strani. Za letalski miting je po vsej Sloveniji, zlasti pa v Ljubljani, vladalo izredno veliko zanimanje, še posebej, ker je svet priča presenetljivemu razvoju modeme aviatike. Ljubljani se je z nedeljskim letalskim mitingom obetal izreden užitek, kakršnega še ni doživela.
Vstopnice za miting so bile na voljo že v predprodaji, glavnino vstopnic in vozovnice za prevoz do prizorišča pa so ljudje lahko kupili na kolodvoru. Člani Aerokluba, dijaštvo in vojaki so si morali nabaviti vstopnice za miting in železniške vozne listke že v soboto popoldne, saj so v nedeljo prodajali le nečlanske vstopnice za miting po 10 dinarjev za osebo. Vozni listek iz Ljubljane na letališče in nazaj je stal le 3’50 dinarjev za osebo.
Na letališču so funkcionarji Aerokluba nosili posebne znake: načelniki odsekov in glavni odbor jugoslovansko trobojnico z napisom, reditelji-voditelji zelene označbe, ostalo rediteljstvo pa bele simbole. Fotografi – amaterji, ki so bili dobili dovoljenje za slikanje na Aerodromu. so imeli pravico do svobodnega gibanja le, če so dvignili tudi bel trak z napisom — Foto —, ki je veljal kot javna legitimacija za fotografiranje. Samo pooblastilo, ki ga je izstavil tajnik Aerokluba, ni zadostovalo.
Vsak obiskovalec je moral nositi vstopnico vidno, v nasprotnem primeru so ga stalno nadzorovale leteče patrulje. Aeroklub je vse obiskovalce prosil, da se držijo predpisanih navodil. Na letališču so postavili šest paviljonov, v katerih so ponujali hladne prigrizke in pijače po zmernih cenah. Prireditev bi prestavili na ponedeljek, 27. junija, le v primeru močnejših padavin in nevihte ali prepičlega obiska. Zbirališče srečnežev, ki so zadeli številke za brezplačen let, so določili pri čuvajnici številka 628. Nadaljnja navodila je dajal tamkaj službujoči reditelj.
Aeroklub je obveščal zainteresirane, da je prometno ministrstvo dovolilo vsem obiskovalcem aeromitinga polovično vožnjo z vseh postaj naše države do postajališča Devica Marija v Polju in nazaj. Vsak obiskovalec je moral kupiti cel vozni listek do te postaje ter ga shraniti, kakor tudi kupljeno vstopnico za miting za povratno vožnjo domov, saj drugače sam vozni listek ni veljal za vrnitev. Za obiskovalce mitinga iz Ljubljane so prodajali posebne povratne karte.
Obiskovalci, ki jih niso direktno popeljali do Device Marije v Polju, so lahko dokupili v Ljubljani na glavnem kolodvoru pri posebni blagajni nadaljnji vozni listek do kraja prireditve in nazaj; ti so se morali pa pri vrnitvi izkazati z obema voznima kartama in z vstopnico za miting. Direkcija državnih železnic je poleg obstoječih vlakov iz Ljubljane na letališče in nazaj uvedla še tri posebne vlake. Prvi posebni vlak je z glavne železniške postaje odpeljal ob 14.35, drugi ob 15.10 in tretji ob 15.35 popoldne. Vsi ti posebni vlaki so vozili do čuvajnice 629, kjer je bil pripravljen prehod preko tirov direktno na letališče. Izstop občinstva je bil dovoljen samo na levi strani v smeri vožnje med obema tiroma. Ljudem so svetovali, naj se v čim večji meri poslužijo že prvih dveh vlakov, da se izognejo prevelikemu navalu pri zadnjem vlaku, zlasti še, ker bo na ta način občinstvu omogočen ogled razstavljenih letal ter izbira najugodnejših mest za opazovanje. Vrnitev posebnih vlakov v Ljubljano so organizirali s postajališča iz Dev. Marije v Polju, in sicer je bil odhod teh vlakov ob 18.30, 19.05 in 19.45. Da so lahko omogočili vrnitev udeležencev iz kamniškega in kranjskega okraja, je direkcija državnih železnic uredila, da je čakal na glavni železniški postaji Ljubljana potniški vlak, ki sicer odpelje na Gorenjsko ob 18.55, in mešani, ki odhaja proti Kamniku ob 18.30, zvezo s prvim posebnim vlakom, ki odhaja s postajališča Dev. Marija v Polju ob 18.30. Poleg posebnih vlakov so bili obiskovalcem na razpolago še avtobusi na določenih krajih. Vožnja z njimi je znesla pet dinarjev, potnike pa so tisti dan prevažali od 13. ure dalje izpred Figovca in Marijinega trga. Na Zaloški cesti in na križiščih so promet nadzorovali reditelji.