Pri nastajanju poti so sodelovali učitelji družboslovnih in naravoslovnih predmetov ter učenci OŠ Branik.
Na terenu smo obiskali vse opazovalnice, jih fotograirali in popisali, učenci pa so že prej sami izvedli nekatere meritve in z domačini opravili razgovore. V šoli so nato zbrano gradivo preučili in s pomočjo učiteljev pripravili primere nalog za izvedbo naravoslovnega dne.
Vse, ki se bodo sprehodili po učni poti, smo želeli opomniti na možnosti za učenje in utrjevanje veščin opazovanja, kartiranja, meritev, jemanja vzorcev in risanja v naravi.
Za uspešno reševanje nalog potrebujemo: pisala različnih barv, ravnilo, kompas, vrvico, termometer, naklonomer, prazne liste, trdo podlago, zemljevid Branika in okolice v merilu 1 : 5000, čiste plastenke, rokavice iz lateksa, kadičko, pinceto, mrežico, lupo, Vernierjev prenosni vmesnik, pH- senzor, temperaturni senzor, senzor za merjenje prevodnosti, kovček za analizo vode Visocolor, določevalne ključe za določanje drevesnih vrst in določevalne ključe za določanje sladkovodnih živali.
Pot se začenja pri šoli, kjer učenci dobijo liste z navodili in zemljevid. Nato se razdelijo v skupine in v spremstvu učiteljev samostojno začnejo z reševanjem. Vsaka opazovalnica na poti je označena na priloženem zemljevidu, na terenu pa s kovinsko tablico.
Učenci vpisujejo podatke o kemijski analizi vode in drevesnih oziroma živalskih vrstah v tabelo, ki je priloga delovnega lista.