Jeklarske zgodbe več generacij
Sodelavce Skupine SIJ iz družin, ki že več generacij ustvarjajo jeklarsko tradicijo na Ravnah na Koroškem ali Jesenicah,
smo leta 2018 povabili, da sodelujejo pri projektu Iz roda v rod in nam zaupajo jeklarsko zgodbo svoje družine. Med prijavljenimi družinami smo izbrali tiste, katerih družinski člani imajo največ delovne dobe v družbah, ki sestavljajo Skupino SIJ zdaj ali v preteklosti.
Koroške družine z najdaljšo jeklarsko tradicijo, izbrane v projektu Iz roda v rod
družina Jamer: 230 let
družina Šeruga: 134 let
družina Apšner: 129 let
družina Uršej: 117 let
družina Podojstršek: 68 let
Izbrane družine z najdaljšo tradicijo smo ob prisotnosti 3.500 sodelavcev Skupine SIJ nagradili na 5. Sijevem dnevu, 15. julija 2018 na Ravnah na Koroškem.
Na svojstven in zelo oseben način je zgodbe, ki so mu jih zaupali, zapisal Jan Golja, novinar, tudi pobudnik dobrodelne akcije Mali koraki za velik cilj in avtor knjige Slovenci v dnevnih sobah.
Zgodbe o petih koroških družinah z najdaljšo jeklarsko tradicijo so bile zapisane v reviji SIJ v letih 2018 in 2019. Za tokratno objavo zgodb nismo posodabljali in vanje nismo posegali s spremembami, ki sta jih družinam prinesli zadnji dve leti. Kljub temu da smo starejši, da so naši otroci zrastli, da so se nekatere jeklarske poti spremenile, ne nazadnje nekatere tudi razšle, smo jih pustili takšne, kot so leta 2018 tudi nastale. Takšne vam danes tudi ponujamo v branje.
Monika Žvikart
JEKLENI TEMELJI POKRAJINE
Vsi smo že kdaj zasledili letnice pod logotipi blagovnih znamk. Od leta 1971, 1967, 1986 itd. Nekatere blagovne znamke so že dolgo uspešne, svoj obstoj datirajo celo v 19. stoletje. Letnice rojstva blagovnih znamk so tam seveda z razlogom. Povedo nam, koliko let podjetje že uspešno posluje, koliko let je preživelo na trgu, predvsem pa, da ga imajo kupci radi in da mu zaupajo. In slednje je najpomembnejše. Zaupanje!
Obstoj podjetij je odvisen od kupcev, ki podjetju zaupajo, ki si želijo njihovo storitev ali proizvod. Tisti slabi sčasoma odpadejo, dobri pa ostajajo. Če bi pod logotipom pisalo od leta 1620, pa bi marsikdo vehementno zmajal z glavo in rekel: To je lari fari, to je samo marketing. Ampak! Letnica 1620 je resnična. Ko sem dojel, da je to gola resnica, da je to resnična zgodba, da ni nobene tiskarske napake in da letnica ni marketinška akcija, predvsem pa, da so za to letnico »krive« generacije in generacije neumornih delavcev, za katerimi zapisi že bledijo, sem z odprtimi usti obstal.
Ko so me povabili k sodelovanju pri projektu Iz roda v rod, si nisem predstavljal, da mi bo ta pustil tako močan pečat. Čutil sem sicer, da bo nekaj posebnega, a nisem znal uvideti, kaj natančno bo. Že takoj na začetku pa sem se odločil, da zaradi tako dolge zgodovine želim začutiti projekt izključno v stiku z družinami, ki so se odločile, da bodo nastopile v njem. Začutil sem, da je to edini pravi način. Nič prebiranja, nič zapisov, nič knjig
… Želel sem izključno pripoved ljudi, iz oči v oči, brez olepšav, iskreno in s strastjo. In to sem dobil.
Od leta 1620 torej. Še sam Galileo Galilej je takrat živel.
Jan Golja