Nastanek podkve je pogojevalo udomačevanje in vzgoja živali.
Podkev se uporablja za zaščito konjskih kopit, pa tudiparkljev drugih živali, ki so jih uporabljali za težka dela ali za dolgotrajnohojo.
Od mehkih ‘nogavičk’ (solea spartea) iz usnja, slame in platna so podkve naredile dolgorazvojno pot preko železne sandale, imenovane hiposandale, do današnje oblike.
Avgust Burger (intervju): Podkve so različne. Leve in desne. Športne indelovne.
Za hojo po ledu so kmečkim konjem, ki so pozimi delali vgozdu, podkve ‘širfali’. To se reče, daso vse ‘grife’ in ‘štole’ ‘pošpičili’, da konjem ni drselo. Grif je spredaj, dase je podkev oprijela tal, štola je bila pa odzad. En grif, dve štoli. Vojaškikonji so imeli grife in štole za ‘odšraufat’ (odviti) in ‘prišraufat’ (priviti).
Dober kovač je znal oblikovati podkev tako, da je popravilhojo. Konj je lahko ‘švedral’, se kresal, šepal. Švedral je lahko navznoter alinavzven, s sprednjimi ali zadnjimi nogami. Tedaj so morali skovati in dodati nazunanji strani take posebne kape, da je podkev dlje zdržala. Če je bil konj ‘platfusar’,je moral imeti zadaj podkev sklenjeno, da se ni premikala, da je bila masivna.
Za hojo po asfaltu so konje kovali ‘na gumo’, zadaj so bileštole gumaste. Gumo so uporabljali zato, da ni drselo in ni bilo tresljajev. Kokonj hodi po trdem, mu noge otečejo od tresenja, guma mu je hojo ublažila in bolj se je prijel ceste, da mu ni spodletavalo(drselo).
Policijske podkve sopa gladke, saj so jih imeli le zato, da se ni kopito obrabilo. Če se kopitoobrabi, predvsem na asfaltu, zgleda, kot bi ga spilili in konj ni sposobennekaj mesecev nič delati, ker začne šepati.