Za mesto in širšo okolico je bil most pomemben ves čas. Brežice so bile namreč že od nekdaj znamenito stičišče poti. Lega Brežic ob stičišču Štajerske in Kranjske in blizu Hrvaške je bila pomembna za promet.
Preden so zgradili železni most čez Savo in Krko je Štajersko in Kranjsko povezoval rečni brod, ki je bil včasih v Brežicah pomembno prevozno sredstvo.
Nanj so prišli potniki po lesenem mostičku nad staro savsko strugo na zahodnem robu mostu pod Kušlanovo hišo (nekdanja postaja milice). Misel, da bi z enim mostom premostili Savo in Krko ter Vrbino med njima, se je porodila zaradi prometnih zastojev ob poplavah. Te so se vrstile vsako pomlad in jesen. Med poplavami je promet zamrl. Brod pri visoki vodi ni vozil čez Savo in tudi če bi prečkali reko, bi ljudi in vozove zaustavila poplavljena Vrbina. Po njej je namreč vodila cesta do Krške vasi, kjer je oba bregova Krke povezoval leseni most.
Brežiški jekleni most so postavili približno tam, kjer je bila prej postaja broda.