V 9. in 10. stoletju se je začel razvijati tip upodobitve Mihaela ubijalca zmaja, ki predstavlja Hudiča in se na zahodu pojavlja tudi v analogiji s Kristusom, ki z eno nogo stoji na levu, z drugo na bazilisku. Bogastvo tega motiva je neizmerno predvsem v dveh variacijah. Mihael se pojavi v srditem boju z zmajem, ki ga na koncu ubije, ali pa že stoji kot zmagovalec nad zmajem. Motiva sta pogosto tesno povezana in razširjena predvsem v timpanonih cerkva. Mihael ubijalec zmaja, zmagovalec nad Hudičem, se pojavlja tudi v obdobjih novega veka, pri čemer je enako pomembno, ali je Satan upodobljen kot zmaj ali pod Mihaelovimi nogami. Pri tem so prav tako pomembne eshatološke povezave z Apokalipso, kjer je zapisano: »In vržen je bil zmaj veliki, kača stara, ki se imenuje Hudič in Satan, ki zapeljava vesoljni svet, vržen je bil na zemljo, in angeli njegovi so bili vrženi z njim« (Raz 12,9).