Backgammonu podobne različice igre so v starem veku poznali že v Perziji in na Bližnjem vzhodu, kjer so igro poznali kot nard. Rimljani so ji rekli ludus duodecim scriptorum ali igra dvanajstih črt, v 1. stoletju po Kristusu, pa se je imenovala tabula.
V srednjem veku, je bila igra zelo popularna in je bila enakovredna šahu. Ker je Cerkev igro označila za nepošteno, so jo v srednjem veku večkrat poskušali izkoreniniti. Do preobrata je prišlo v 18. stoletju v Veliki Britaniji, ko je igra postala priljubljena zabava med nižjo duhovščino. Zaradi nenehnega vračanja figur na izhodiščno mesto, je dobila ime backgammon (»back« pomeni nazaj, »gamen« pa igra) (Board Game Land in Grunfeld V., 150).
Backgammon je igra za dva igralca. Kljub temu, da so pravila preprosta, je težko postati dober igralec, saj igra zahteva veliko strateške spretnosti. Igralna plošča je razdeljena na dve polovici: na notranje in zunanje dvorišče. Na vsaki polovici je narisanih 12 polj, ki po obliki spominjajo na konice. Vsak igralec ima 15 figur (navadno črne ali bele barve). Začetna postavitev žetonov je predpisana in vedno enaka. Premik figur se določi na podlagi meta dveh kock na pike. K igri sodi še kocka za podvajanje s številkami 2, 4, 8, 16, 32 in 64, ki nam olajša proces zviševanja stav. Cilj igre je prepeljati vse svoje figure domov v hišo in jih odstraniti z igralne deske, preden to stori nasprotnik (Ambrož Strle, 62-64; Grunfeld V., 150-154 in King, 14-19).
Pred začetkom vsake igre, igralci določijo višino vložka ali stave, katerega lahko nato med igro višajo. Če želi igralec stavo zvišati, mora to storiti preden vrže kocke, nasprotnik pa se mora nato odločiti ali bo stavo izenačil ali bo od igre odstopil. Če igralec odstopi, izgubi igro in mora nasprotnika izplačati. To stori na enega izmed sledečih načinov: če je poraženec odstrani z igralne deske vsaj eno nasprotnikovo igralno figuro, plača prvotno dogovorjeno vsoto; če z igralne deske ne odstrani nobene nasprotnikove figure, mora plačati dvakratno vrednost stave; v primeru, da ne uspe odstraniti nobene nasprotnikove figure in ima hkrati svoje kamenčke še vedno na sredinski črti ali na nasprotnikovem območju, mora plačati trikratno vrednost stave (Grunfeld V., 154 in Ripoll, 18-19).
Literatura:
Ambrož Strle, A. (2014). Igre za majhne in velike otroke. Tehniška založba Slovenije, Ljubljana, 62-64.
Board Game Land (11. 11. 2020). The complete history of board games. https://boardgamesland.com/the-complete-history-of-board-games/ (23.8.2022)
Grunfeld V., F. (1993). Igre sveta. DZS, Ljubljana, 150-155.
King, D. (2003). Igre. Didakta, Radovljica, 14-19.
Ripoll, O. (2004). Najlepše otroške igre sveta. Družina, Ljubljana, 18-19.