skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

O vodni postaji s črpališčem ob reki

Parne lokomotive so potrebovale precejšnje količine vode s čim manj usedlin in tudi apnenca. Ker na Dolenjskem kot tudi drugod na ozemlju današnje Slovenije konec 19. stoletja vodovodno omrežje še ni bilo razvito, so pri gradnji dolenjske proge na železniških postajah v Grosuplju, Ivančni Gorici, Trebnjem in Novem mestu postavili vodne postaje s črpalkami, ki so vodo iz zajetja potiskale po cevovodih v vodne zbiralnike postaj. Slednji so morali biti dovolj visoko, da je lahko voda tekla po ceveh do velikih pip, napajalnikov. S pomočjo njih so polnili zlasti prostorne zalogovnike lokomotiv.

Vodno črpališče železniške postaje v Novem mestu je bilo umeščeno pod kolodvorom na obrežju reke Krke. Tam so postavili črpalnico, ki je imela takrat dva prostora. V večjem pros­toru še danes stoji parna batna črpalka iz konca 19. stol. Prvotni parni kotel je bil zamenjan z novejšim, narejenim leta 1935 v Mariboru. Drugi, malo manjši prostor je služil shranjevanju premoga za pogon parnega stroja črpalke. Kot zanimivost naj omenim, da je dunajsko podje­tje A. Kroi, ki je izdelalo črpalko, zgradilo tudi prvo inovativno Strombad oz. Badeschiff; poseben splav, ki je omogočal varno kopanje in plavanje na reki Donavi.

Read more

Photo gallery

Filtering options

Search

Content type

Categories
Categories
Categories
Categories
Categories

Region selection


2008 - 2024 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.