Šola, ki je delovala štiri leta pod nemškim vodstvom, je v administrativnem smislu brez večjih težav zdrsnila v povojno obdobje nove Jugoslavije. O »varljivi lahkotnosti« prehoda na svoj način pripoveduje seznam pobranih šolnin, ki je bil 20. aprila 1945 sestavljen še v nemščini, naslednji, iz 4. maja, pa ima imena plačnikov zapisana že v slovenskem jeziku. Čeprav so pouk v prvih prehodnih mesecih izvajali štirje učitelji (Dušan Sancin – violina, Marenka Sancin in Anka Žulj – klavir ter Albin Peterman – citre in pihala oz. trobila), ki so izhajali še iz tradicije predvojne Glasbene matice, je bilo potrebno ves šolski organizem postaviti na novo.
Dušan Sancin se je skušal ujeti z vzdušjem novega časa, saj je že neposredno po osvoboditvi 12. maja 1945 z desetino celjskih godbenikov skupno z drugimi kulturniki nastopil v dvorani Celjskega doma v pozdrav osvoboditeljem. Prevzel je vodenje šole kot v. d. ravnatelja in skušal v starem poslopju, ki je bilo še dodatno poškodovano zaradi bombardiranja, obnoviti šolsko poslovanje. Temeljni prihodek je še vedno predstavljala šolnina, ki so jo plačevali gojenci šole. Po pravilniku so šolnino predstavljale vpisnina, ukovina, ki je bila za posamezne predmete različna, in odškodnina za uporabo šolskih instrumentov (predvsem klavirjev). Na ta način zbrana sredstva so se porabljala za plače učiteljev in v obdobju, ko šola še ni bila proračunska ustanova, za kritje tekočih materialnih stroškov. Vsak večji izdatek je praviloma presegal plačilne sposobnosti šole, kar zgovorno ilustrira Sancinova prošnja (ena od mnogih), ki jo je 15.10. 1945 naslovil na okrajni narodnoosvobodilni odbor zaradi dobave kurjave.
Kljub številnim težavam je omenjena pedagoška četverica prehodno šolsko leto 1944/45 sklenila z javnim nastopom učencev 1. avgusta 1945 v šolskih prostorih. Spored je obsegal priredbe slovenskih partizanskih in narodnih pesmi, v pretežni meri pa skladbe slovenskih in ruskih skladateljev (Pavčič, Premrl, Bortkijevič, Čajkovski, Grečanjinov, Rebikov) ter še nekaterih drugih (Debussy, MacDowell itd.).