Devetdeseta leta so v praznovanja, ne le osebna, vnesla nove vsebine, ki smo jih prevzeli iz tujine. Zaznamujejo jih potrošništvo, tržni odnos ter razvoj praznične trgovine in industrije. Rojstni dan je (za Valentinovim) danes sploh najbolj potrošniško usmerjen. Oblikovala se je posebna tržna ponudba, ki temelji na izdelovanju in prodaji rojstnodnevnih daril, voščilnic, tort in tudi ponudbi samega praznovanja.
Primer organiziranega praznovanja – praznovanje v McDonald ‘su
V svetu se je že proti koncu 80. let izoblikovala ponudba organizacije rojstnodnevnih zabav na domu ali v restavracijah in klubih. Prve take zabave so se začele v Ameriki, od koder se je ta oblika razširila v Evropo. Razvila se je industrija s celotno ponudbo in vsemi sestavinami rojstnodnevne zabave. Najbolj izrazit primer je oblika praznovanja rojstnega dne v McDonald’sovih restavracijah po vsem svetu. V Sloveniji razen omenjenih restavracij, organiziranega praznovanja na domu ali drugih restavracij, (zaenkrat) še ne poznamo.
McDonald’sova rojstnodnevna zabava poteka v Sloveniji od odprtja prve restavracije leta 1994, v Novem mestu pa od leta 1999. Model praznovanja je enak po vsem svetu, v posamezni restavraciji pa ga prilagodijo glede na želje otrok. V letu 2000 imajo na 15-20 praznovanj na teden, največ ji je je v soboto in nedeljo (5-6 na dan). Zabava je namenjena predvsem otrokom, katerih povprečna starost je sedem let, vendar pa na ta način praznujejo tudi starejši. »Najmlajši otrok je bil star dve leti, najstarejša slavljenka pri nas pa je bila štiridesetletnica.« Motivi, zakaj se starši in otroci odločijo za takšen način praznovanja, so različni. Najbolj pogost je motiv udobja. »Ni mi potrebno pripravljat hrane in vsega ostalega in zvečer pospravljat za otroki. Domače zabave se zmeraj zavlečejo, pa ponavadi so še starši z otroki in jih je treba tudi pogostit. Tukaj pa za vse drugi poskrbijo.« Otroci si najpogosteje želijo takšno zabavo, ker so bili že na praznovanju prijatelja ali sošolca – lahko rečem, da je med otroki omenjena zabava »modni hit«.
Zabava se prične, ko starši ob dogovorjeni uri pripeljejo otroke v restavracijo, kjer jih za uro in pol prepustijo v varstvo hostesi: »Na začetku se najprej spoznavamo, se igramo, pojemo, rišemo, gremo na tobogan, počnemo stvari, ki jih imajo otroci radi. Zmeraj jih vprašam, kaj bi oni radi počeli.« Potem sledi ogled restavracije in prostorov za osebje. V kuhinji pokažejo, kako se pripravi hamburger, nato slavljenec enega naredi tudi sam. Po ogledu je za otroke že pripravljena hrana in pijača, po pogostitvi pa sledi še torta s svečkami in obveznim voščilom. Praznovanje v McDonald’su je primer drugačne oblike praznovanja rojstnega dne, ki tudi v Sloveniji postaja vse bolj razširjena in priljubljena.