Učna pot »Od kala do vodnjaka« je nastala v okviru mednarodnega projekta LivingFountains. V Braniku je nekoč skoraj vsaka hiša imela svoj vodnjak. Nekatere med njimi smo skupaj z drugimi vodnimi viri izbrali kot izhodiščne točke za opazovanje in širše razumevanje domače pokrajine.
Pot je primerna za izvedbo naravoslovnih in športnih dni. Vključuje številna spoznanja o domači pokrajini s področja naravoslovja in družboslovja. Ker zahtevnost poti ni velika, je primerna za različne starosti učencev. Lahko se jo skrajša, razdeli ali razširi na širše območje. Celotna učna pot je dolga okoli 14,4 km. Mogoče jo je opraviti peš ali s kolesom. Večinoma poteka po poljskih in gozdnih poteh, deloma pa tudi po asfaltiranih poteh.
NAMEN UČNE POTI
Zahteve sodobnega pouka narekujejo vključevanje vedno večjega obsega terenskih vsebin in praktičnih metod dela. Takšen pedagoški pristop omogoča, da pouk postane bolj sproščujoč in pri učencih bolj priljubljen. Mnoge vsebine je mogoče predstaviti tako, da postanejo zanimivejše in uporabnejše.
Pri terenskem delu je poudarek na prepoznavanju pojavov in procesov v pokrajini, ki naj bi jih učenci na ustrezni razvojni stopnji razložili. Pri tem iščemo razumevanje prepletenosti naravnih in družbenih dejavnikov v pokrajini.
Učna pot je svojevrstna učilnica v naravi. Primerna je za izvedbo naravoslovnih in športnih dni. Vključuje številna spoznanja s področja geograije, zgodovine, naravoslovja, biologije, kemije in izike. Opravijo jo lahko učenci različnih starosti. Prehoditi jo je mogoče v sklopu različnih orientacijskih tekov in pohodov, lahko se jo razdeli, skrajša ali razširi. Pot je zelo uporabna z vidika medpredmetnega povezovanja, saj lahko učenci v precej razgibani in raznoliki pokrajini pridejo do številnih novih spoznanj. Pri tem pa na novo oblikujejo kompleksno razumevanje dogajanja v domačem okolju z metodami, ki se jih učijo pri več predmetih.
Pot je uporabna tudi za lokalno skupnost, saj je primerna za rekreacijo, družinske sprehode in vse, ki želijo nekaj časa preživeti v naravnem okolju ter obenem razširiti poznavanje domačega kraja.