Od ustanovitve društva na Ravnah pa do nedavnega je bila društvena dejavnost Usmerjena predvsem na vzgojo voznikov amaterjev ter na dvig moto športa. Da je društvo lahko obstajalo, je bilo potrebno imeti tudi denarna sredstva. Tako se je dejavnost pri društvu poleg vzgoje voznikov amaterjev in moto športa usmerila tudi k prevozništvu. Vsekakor je bilo to potrebno, ker sredstva, pridobljena pri vzgoji voznikov, niso zadostovala niti za to, da bi se redno vzdrževala vozila za poučevanje kandidatov.
Vsekakor pa tudi prevozništvo z dotrajanimi tovornimi vozili zaradi nenehnega popravila ni bilo kaj dosti obetajoče. Društvo se je odločilo za prodajo takih vozil ter si nabavilo najprej eno, pozneje še drugo tovorno vozilo domače izdelave TAM-4500.
S povečanjem avtoparka za društveno dejavnost, prevozništvo in osebna vozila za poučevanje kandidatov-voznikov amaterjev, se je pojavila potreba po delavnici v okviru društvene dejavnosti.
Z dograditvijo garaž in društvenih prostorov ob Meži se je v teh prostorih pozneje ustanovila manjša društvena avtomehanična delavnica. Vsekakor je bila ta mala delavnica namenjena za popravila šolskih vozil in manjših okvar na tovornih vozilih in le za najmanjša dela na zasebnih vozilih članov AMD Ravne.
V času razvoja društvene dejavnosti se v svetu z velikim tempom širi motorizacija. Hitra širitev motorizacije zajema tudi naše koroško področje. Število registriranih vozil v preteklem letu nam pove, kako hiter je bil porast motorizacije pri nas (registriranih v letu 1965 prek tisoč vozil v občini Ravne).
Omenjena mala avtomehanična delavnica je v tem času postala premajhna. Podatek o registriranih vozilih nam dovolj jasno pove, da člani društva, lastniki motornih vozil, potrebujejo v najbližjem kraju delavnico, da si na svojih vozilih lahko dajo popraviti majhne in večje okvare.
Zaradi tega je sklenili odbor društva, da se prične gradnja nove avtomehanične delavnice, ki naj bo ponos društvene dejavnosti, z nazivom »AVTOSERVIS«. Člani avto-moto društev naj imajo možnost, da si popravijo svoja vozila.
Vendar je že ob samem pričetku kazalo, da bo delo v takšnem obsegu zahtevalo dokaj visoko vloženo investicijo. Društvo se je lotilo tudi te naloge. Delo od temeljev do dograditve modernega avtoservisa je zamisel dolgoletnega predsednika dipl. inž. Ivana Zupana, pomagali pa so člani upravnega in gradbenega odbora pod predsedstvom dipl. inž. Ivana Kopa. Vsa pohvala vsem sodelujočim članom gradbenega in upravnega odbora za nenehno skrb in trud tega sodobnega, modernega avtoservisa, ki ni samo v ponos našemu kraju, ampak vsej Sloveniji! V času dokumentacij in do izgradnje servisa so porabili ogromno svojega prostega časa ter imeli nenehno skrb, saj je gradnja tako obširnega objekta zahtevala mnogo truda!
Danes je ob cesti Ravne-Prevalje dograjen moderen avtoservis, v katerem se vršijo vsa popravila na vozilih od septembra preteklega leta dalje. Kapaciteta servisa je trenutno naslednja: hkrati lahko popravljajo dvajset vozil in opravljajo mehanična, električarska in ličarska dela. Zaradi obširnega programa na avtoservisu AMD Ravne ima ta servis svojega vodjo, ki je v rednem delovnem razmerju. Tudi servisni knjigovodski in blagajniški posli se vršijo na upravi servisne delavnice.
Sedaj je tam zaposleno že dokaj lepo število ljudi, in to:
– 2 VK avtomehanika,
– 8 KV avtomehanikov,
– 2 KV avtoličarja,
– 2 KV avtokleparja,
– 4 PK avtomehaniki.
Samo delo v tej novi delavnici je sodobno. Nič več ni kanalov, vsa popravila se opravljajo na hidravličnih dvigalih »nad zemljo.«
Celoten servis z delavnico je izdelan po sodobnem projektu moderne gradnje. Delavnica je zelo dobro razsvetljena, za ogrevanje lin prezračevanje pa skrbijo klimatske naprave. Prostor delavnice meri 460 m2, celoten servis pa ima skupaj 782 m2.
Za projektiranje servisne delavnice je najboljši pokazatelj število udeležencev s svojimi vozili, z manjšimi in z večjimi okvarami. Seveda teh mi malo. Avtoservis pri AMD Ravne je predvsem namenjen za usluge svojemu članstvu ter za člane moto društev širom naših krajev. Vsekakor pa ne zadostuje, da bi se v takšni delavnici opravljala samo mehanična, kleparska in avtoličarska dela. Vozilo mora biti za javni promet brezhibno, saj le tako ne izpostavljamo nevarnosti sami sebe in tudi ne ostale uporabnike v javnem prometu. Že sedaj se lahko lastniki motornih vozil poslužujejo poleg ostalih del še kontrole paralelnosti koles na optični napravi, merjenja kompresije in podobno. Vsekakor pa niti to ne zadostuje, saj bi bilo najbolje, če bi bili na Ravnah tehnični pregledi vozil. S to pridobitvijo bi marsikatera lastnik motornega vozila imel časovni, in finančni prihranek. V teku so tudi že dela za obnavljanje akumulatorjev.
V tem letu se predvideva izgradnja diagnostičnega centra za preglede vozil, pralnica ter prostor za mazanje in lakirnica. Poznano je, da so redni pregledi in vzdrževanje vozil pogoj varne vožnje. Društvo je že zaprosilo za kredit, s katerim bi bila možna izgradnja diagnostičnega centra ter ostalih omenjenih prostorov.
Po dograditvi diagnostičnega centra bi na Ravnah dobili dovoljenje za tehnične preglede vozil. Potrebna oprema je v glavnem že pogodbeno zaključena pri danski firmi »Anderson« Kopenhagen. Vzporedno s tem so že v teku dogovori za ustanovitev trgovine rezervnih delov za motorna vozila in ostalega materiala.
Po odpravi viz s sosednimi državami obiskuje naše kraje vedno več motoriziranih turistov. Zaradi tega namerava naša organizacija urediti tudi poslovanje turistične agencije za tuje turiste in člane AMSJ.
Ivo Mlakar
Vir: Koroški fužinar, leto 16, št. 2, str. 31–33.