Že na sevniškem taboru leta 1869 se je pojavila zahteva za gradnjo mostu čez Savo in Krko pri Brežicah. Kasneje je bilo takih pobud še več, saj je bil most zelo pomemben za promet med Kranjsko in Štajersko.
Načrti so nastali na Dunaju leta 1904. Sprejeta je bila tudi finančna konstrukcija, po kateri naj bi za most prispevali država, štajerski deželni zbor in mesto Brežice – vsak po 100.000 kron. Ker so predvideni stroški znašali 450.000 kron, je enako vsoto prispeval še brežiški okraj, ki je na to pristal pod pogojem, da se bo mostnina delila enakovredno med okrajem in mestom. Za manjkajočih 50.000 kron so nameravali prositi vojsko, saj je ta uporabljala brod za prevoz topov in vojakov.
Nekateri starejši ljudje zatrjujejo, da so most Brežičani plačali sami, drugi spet menijo, da je malenkost primaknila deželna vlada.
Gradnja mostu je bila mogoča šele po tem, ko je bila zgrajena sedanja regionalna cesta ob Krki od Budiča do Horvatiča.
Most so začeli graditi spomladi 1905 in ga končali v letu 1906. Zgradili so ga v rekordnem enem letu, večino dela so morali opraviti z rokami, brez pomoči strojev.
Poimenovali so ga po cesarju Francu Jožefu I. Leta 1906 je bilo poleg brežiškega zgrajenih še več drugih mostov s posvetilom cesarju Francu Jožefu. V stebra na začetku mostu so vgradili plošči z datumom gradnje in imenom mostu – Kaiser Franz Josef Brück.