Celjska Mohorjeva družba vabi na predstavitev knjige z naslovom Zgodovina slovenskih železnic na razglednicah, katere avtor je konservatorski svetnik Tadej Brate.
Predstavitev bo v četrtek, 20. marca 2014, ob 18. uri.
Aškerčevi 2, Ljubljana, Modri soba FILOZOFSKE FAKULTETE v 5. nadstropju.
Z avtorjem se bo pogovarjal prof. dr. Janez Bogataj.
O avtorju:
Konservatorski svetnik Tadej Brate, magister industrijske arheologije, mednarodno uveljavljen strokovnjak za varstvo tehniške dediščine je tudi navdušen raziskovalec zgodovine tirnega prometa. Železnica je bila ob svojem nastanku pravo čudo tehnike, biti železničar pa privilegij, lokomotive so personificirali, posadke strojev pa so jih mnogokrat obravnavale kot živa bitja in jim dajale imena. Ob prebiranju knjige bralec zasluti, kako pomemben je bil prihod železne ceste v naše kraje – prvi lukamatija je na ljubljanski kolodvor prisopihal leta 1849 – razdalje so se skrajšale, čas je tekel hitreje, železnica je za vselej spremenila ustaljene dimenzije prostora in časa. Glede na to, da je mreža današnjih slovenskih železnic nastala v času avstro-ogrske monarhije, pa tudi, da bi bila knjiga z več kot osemsto starimi razglednicami in fotografijami dostopna čim širšemu občinstvu vključno z zbiratelji starih razglednic, so v sozaložništvu poskrbeli za dvojezično, slovensko-nemško izdajo tega zavidljivega podviga.
Aškerčevi 2, Ljubljana, Modri soba FILOZOFSKE FAKULTETE v 5. nadstropju.
Z avtorjem se bo pogovarjal prof. dr. Janez Bogataj.
O avtorju:
Konservatorski svetnik Tadej Brate, magister industrijske arheologije, mednarodno uveljavljen strokovnjak za varstvo tehniške dediščine je tudi navdušen raziskovalec zgodovine tirnega prometa. Železnica je bila ob svojem nastanku pravo čudo tehnike, biti železničar pa privilegij, lokomotive so personificirali, posadke strojev pa so jih mnogokrat obravnavale kot živa bitja in jim dajale imena. Ob prebiranju knjige bralec zasluti, kako pomemben je bil prihod železne ceste v naše kraje – prvi lukamatija je na ljubljanski kolodvor prisopihal leta 1849 – razdalje so se skrajšale, čas je tekel hitreje, železnica je za vselej spremenila ustaljene dimenzije prostora in časa. Glede na to, da je mreža današnjih slovenskih železnic nastala v času avstro-ogrske monarhije, pa tudi, da bi bila knjiga z več kot osemsto starimi razglednicami in fotografijami dostopna čim širšemu občinstvu vključno z zbiratelji starih razglednic, so v sozaložništvu poskrbeli za dvojezično, slovensko-nemško izdajo tega zavidljivega podviga.