Novo izvoljeni odbor na lanskem občnem zboru se je znašel v težki gospodarski situaciji. Šolski avto Wanderer je bil sežgan in popolnoma neuporaben, nepoškodovan je bil še motor in šasija, vse drugo je bilo uničeno. Ker smo razpolagali še z drugim nekompletnim Wandererjem, je naš član mehanik, tov. Miloš Praprotnik iz dveh vozil skompletiral in usposobil za vožnjo eno vozilo. Že takoj pri prvih vožnjah se je pokazalo, da je vozilo že dotrajalo in da bo treba razne stvari izmenjati, da bi se vozilo toliko usposobilo za lokalne šolske vožnje.
Ker se je forsiral tečaj, smo začeli tudi s praktičnimi vožnjami, toda vozilo ni bilo nikoli popolnoma v redu, tako se tudi redni praktični tečaji niso mogli redno vršiti. Ponovno se je pristopilo k popravilu, zamenjali smo kompletno elektro-instalacijo, nabavili baterijo, svečke, vžigalno tuljavo, žarnice, stop luč. Ko je vse to v redu delovalo, se je zlomil diferencial, zopet je bil zastoj, predno smo dobili drugi diferencial, ga prilagodili in vgradili. Nabavili smo kompletno pnevmatiko z eno rezervo.
Karoserija je v zelo slabem stanju, ker je že pločevina na več spojih popolnoma prerjavela. Leseni deli so za zamenjati, prevleka je slaba, vrata povešena, zadnji del karoserije utisnjen. Dosti krivde pade na tečajnike, ki nepravilno in nevestno ravnajo z vozilom, zgodilo se je, da med vožnjo odpirajo vrata, se zaletavajo ter obešajo vozilo na nepravilnih mestih in vlačijo z vlačilci.
Vozilo je potrebno generalnega popravila, posebno karoserija, rezervni motor se nahaja v popravilu in bo tekom meseca gotov.
Šolskih voženj je bilo izvršenih – razvidno po potnih nalogih, izstavljenih od 8. 6. 1954 do 27. 10. 1954 – 150 ur.
Avto-moto zveza nam je dodelila koncem marca 1954 tri tonski tovorni avto ZIS. Avto je vojska razhodovala in je bil že v slabem stanju. Ker nismo imeli možnosti, da bi vozilo temeljito popravili smo uredili najnujnejša popravila in 5. maja začeli z rednimi prevozi pri »Gradisu«, v popoldanskih urah smo vozili za člane kolektiva železarne. Da je bil motor v slabem stanju dokazujejo spodnje številke o porabi goriva in maziva ter
stalno naraščajoči remonti.
Avto je prevozil od 5. 5. do 28. 10. 1954:
– pri »Gradisu« 944 ur
– za ostale 185 ur
– za garažo 60 ur
SKUPAJ: 1189 ur
Pri porabi bencina 3.492 kg in porabi olja 157 kg. Izpadi zaradi popravila:
– maja 2 dni
– junija 3 dni
– julija 5 dni
– avgusta 6 dni
– oktobra 9 dni
SKUPAJ: 25 dni
Ker nam je avto 28. oktobra popolnoma odpovedal, smo se odločili, da ga popolnoma demontiramo in generalno obnovimo. Motor smo poslali v generalno popravilo k »Avtoobnovi« Maribor, kabino in blatnike smo nabavili v »Metalni«, v Mariboru (staro kabino in blatnike). Vse ostalo smo izdelali sami doma v popoldanskih urah. Avto je predelan za kiper, ima posebno hidravlično napravo za kipanje.
Za omenjeno obnovitev tovornega vozila ZIS smo nabavili sledeči material:
1. generalno popravilo motorjev
2. kabino in blatnike (staro)
3. šipe za kabino
4. vzmeti, žimo in usnje za sedeže
5. glavno stikalo Bosch
6. smerokazalce, kompletne
7. žaromete 2 kom
8. žarnice 6 kom
9. stop stikalo 1 kom
10. zasenčeno stikalo 1 kom
11. baterisjke kleme 2 kom
12. baterijski kabel
13. baterijo
14. žico za inštalacijo 50 m
15. razne božir cevi 30 m
16. brisač šipe
17. razdelilec
18. krogličnih ležajev 5 kom
19. stikalo za sireno 1 kom
20. plošče pločevine za izdelavo maske in zaboja za orodje
21. 22 kg nitro kita in laka za preplesk
22. 6 kom gum in zračnic 20 x 34 – Borovo.
Vsi navedeni deli so vgrajeni v omenjeno vozilo. Zaključna dela dobro napredujejo, za dovršiti je še elektro-inštalacije, hidravlična naprava za kipanje in pleskanje celega vozila. Vsa
omenjena dela bodo do konca januarja dovršena. Če ne bo izrednih ovir, bo avto začel s prvim februarjem normalno voziti, ker imamo s strani »Avtoobnove«, ki je izvedla generalno popravilo na motorju, strog nalog, da mora motor vsaj 24 ur na mestu obratovati, nismo uspeli, da bi bil avto do občnega zbora gotov, da bi se ga moglo članom AMD ob priliki občnega zbora staviti na pregled.
Tovorni avto PIONIR je prevzelo AMD od sindikata dne 3. avgusta 1954 v uporabljanje za dobo enega leta.
Pri prevzemu vozilo ni bilo v dobrem stanju; zadnje gume smo po treh mesecih izmenjali, kabina je bila počena, vrata površena. V avgustu smo menjali kroglične ležaje v menjalniku, v septembru zavorne obloge in oblogo sklopke. Oktobra smo menjali zobata kolesa, osovine in kroglične ležaje v menjalniku, menjali smo tudi zavorne manšete in povratni ventil na hidravličnih zavorah, zamenjali baterijo in regler. Motor je od začetka decembra zelo slabo deloval, njegova moč je stalno padala, poraba goriva in olja pa naraščala. Predvidevali smo generalni remont za »Pionirja« po generalnem remontu ZISA, ker je na »Pionirju« prišlo do okvare ojničnega ležaja, smo bili primorani vozilo takoj ustaviti in motor poslati v generalno popravilo.
Motor je bil v generalnem popravilu avgusta 1953. leta, njegova garancija je že potekla in je bilo pričakovati, da se bo ustavil.
Na »Pionirju« je še cela vrsta drugih nujnih popravil, ki se morajo sedaj v času, ko se nahaja motor v popravilu, obnoviti. Za obnoviti je cela prednja in zadnja prema, kabina, keson, blatniki, potrebno je pregledati in popraviti elektro inštalacije ter celo vozilo na novo prepleskati.
Če se bo omejeno delo vršilo doma, ali se bo vozilo dalo v kakšno avto-reparaturno delavnico, bo odločil bodoči odbor.
Avto moto zveza nam je dodelila še eno tovorno vozilo, to je 3-tonski ZIS, katerega smo prejeli od letalske edinice Pleso pri Zagrebu. Avto je popolnoma isti kakor prvi, samo s to razliko, da ni kompleten. Manjka zaganjač, dinamo razdelilec, kabina, itd.
Če se bo to vozilo kompletiralo ali se porabilo za rezervne dele, bo odločil bodoči odbor.
Pionir je prevozi od 3. 8. 1954 do 31. 12. 1954:
– pri »Gradisu« 616 ur
– lokalne vožnje za člane kolektiva 197 ur
– dovažal material za gradnjo garaže 118 ur
– daljše vožnje Zagreb, Ljubljana, Lendava 474 ur
SKUPAJ 1405 ur
Poraba goriva in olja od 3. 8. do 31. 12. 1954:
– bencina 3883 kg
– olja 68 kg
– vazeline 4,5 kg
– zavorno olje 1,5 kg
PIONIR je od 3. 8. do 31. 12. 1954 stal zaradi defektov 8 dni.
Jože Doberšek, gospodar društva
Vir: Iz poročila AMD za leto 1954.