»22. december je za prebivalce Litije in bližnje okolice vsako leto pomemben. Ta dan imajo namreč svoj praznik. Toda letošnji praznik je bil povsem drugačen. Mnogo bolj svečan in pomemben.
In zakaj?
Za svoj praznik so dobili Litijčani nov most. Most, ki bo rešil marsikatero »hudo uro«, pa tudi nesrečo, ki so bile na starem mostu vse pogostejše.
In k temu veselju in slavju občanov Litije smo prispevali tudi mi oz. TOZD GE Ljubljana, ki je most zgradila. Dobro leto po našem prvem obisku gradbišča v Litiji, ko je nad Savo nedaleč od starega litijskega mostu stal le oder za benoto stroj, nismo mogli verjeti, da bo čez leto dni tu povsem drugačna podoba. Kljub večkratnim začetnim težavam z naraslo Savo, ko je nekajkrat odneslo oder za benoto stroj, so se naši delavci, v Litiji zelo potrudili. Most so končali do roka, le asfaltna dela so se nekoliko zavlekla, to pa zaradi zamude komunalnega podjetja iz Litije, ki je na mostu polagalo vodovod.
Toda za sam praznik je bilo vse nared, tako da je bil investitor povsem zadovoljen. Kot smo že uvodoma o izgradnji mostu omenili, je most v celoti delo našega projektivnega biroja z ing. Jeršanom kot projektantom na čelu.
Most je dolg 122 m in širok 13 m. Konstrukcija je nosilna prosto ležeča brana, katero sestavljajo montažni prednapeti nosilci na razstoju 1,75 m ter prečniki v četrtinah razponov.
Prečniki so liti na mostu samem, tako kot del plošče med vzdolžniki. Vzdolžniki so montažni.
Višina konstrukcije s ploščo pa je 160 cm.
Ost ima dve krajni in tri vmesne podpore, med katerimi je razpetina 30,5 m.
Pri tem velja omeniti, da segajo nekateri piloti opornikov tudi do globine 19 m. Tudi cestni priključki so že gotovi, tako da se promet odvija povsem drugače kot pred praznikom. Vsekakor je to velika pridobitev za celotno našo skupnost, ne samo za občane Litije.
V podaljšku mostu pa se v elegantnem loku nad železniško progo razprostira litijski nadvoz. Nič manj pomemben kot most, predvsem za občane in industrijo, ki so »onkraj« proge.
Vlaki na progi Ljubljana—Zagreb niso tako poredki, pa je potrebno zato dolgotrajno čakanje pred zapornicami. Ker pešci mnogokrat niso hoteli čakati, se je zgodilo na tem prehodu že kar precej nesreč s smrtnim izidom. Tega od letošnje pomladi ne bo več. Takrat bo namreč gotov tudi nadvoz.
Več o izgradnji nam je povedal vodja obeh gradbišč Alojz Gregorič in med drugim dejal: »Pri izvajanju del na nadvozu gre že za začetno dvomesečno zamudo, ko ni bilo gradbenega dovoljenja, niti vseh ostalih soglasij za izgradnjo. Poleg tega pa so k zamudi prispevale še večkratne redukcije toka že v septembru, kar je bilo zopet povezano z dobavo cementa, raznih profilov ipd. Poleg tega nam jo je zagodla še zgodnja zima, tako da ni mogoče asfaltirati nadvoza. Gradbena dela so skoraj končana, vendar bo vseeno potrebno počakati spomladansko otoplitev. Za kvalitetno asfaltiranje je potrebno vsaj plus 10° C.
Po svoji konstrukciji je nadvoz podoben mostu s prav tako štirimi polji razpona 30 m. Vsako polje ima 5 nosilcev, torej skupaj 20 vzdolžnih nosilcev. Tudi ti so montažni, le da je bila montaža le-teh mnogo bolj zahtevna kot pri mostu. Omeniti moramo, da je del nadvoza v nagibu 8 %, tako da je bilo potrebno konstrukcijo za montažo dvigovati par za 2,40 m in jo tako uravnovesiti. Praksa je glede na to, da je bil to prvi tak način montaže v nagibu, pokazala, da je bil to verjetno tudi zadnji, saj se ni obnesel. Poleg tega, da je nadvoz nekoliko krajši pa je tudi ožji, saj je njegova širina le 9,40 m.
Most je končan, nadvoz bo kmalu. Ostane le še zunanja ureditev in še eno prometno vozlišče v Sloveniji bo odstranjeno.
Ob koncu naj omenimo tudi to, da so se svečane predaje mostu udeležili tudi glavni direktor ing. Hugo Keržan, direktor TOZD GE Ljubljana, ing. Štefan Mesarič, predsednik občine Litija in drugi visoki gostje.«
Litijski predilec, januar 1974, št. 1