KFD 85/2013 & 86/2013_31. MAJ 2013_
Prevaljsko zgodovino je poleg delovanja in razširitve železo-tovarne najbolj zaznamoval prihod železnice, saj je spremenil tedanji način prevoza tovora in potnikov in hkrati pripeljal tudi drugačen pretok informacij, saj je začela delovati pošta in nedolgo zatem še telegraf. Čas merjenja razdalj v miljnikih (razdalja, ki jo je premagal en poštni konj v času svetlega dneva) in informacij v dnevih je bil dokončno mimo. Izvorni izdelki železo-tovarne: železniški tiri, kolesne osi in kolesa za železniške vagone in lokomotive so v kraj pripeljali industrijske novosti in hkrati marsikoga tudi odpeljali v širni svet. Železniški tir, tračnica po domače, sem izbral za izvirno podlogo celostne podobe, ki sta jo nadgrajevala še stilizirana lokomotiva in grafični prikaz besede »preval« (valovnica). Valovnica je tudi sinonim za dim, ki se dviga iz lokomotivinega dimnika in za mimobežna hribovja … Sama izvedba celovitega filatelističnega sklopa (priložnostni poštni žig, dotisk na kuverto, osebna poštna znamka, maksimum karta) je bila nadgrajena z odkritjem spominske plošče (avtor B. Bončina) na stavbi zgodovinsko zaščitene železniške postaje na Prevaljah ter odprtjem »Železarskega krožišča« pred Šparom na Prevaljah, kjer je bila včasih postavljena uradna vaga, s katero so tehtali tovor, namenjen za prevoz po železnici. Člani filatelističnega društva Maribor so po vseh pravilih stroke in poštnega delovanja izvedli prenos poštnega materiala v obliki t.t. »ambulantnega (potovalnega)« žiga iz Maribora na Prevalje in nazaj.