Jerzy Jarnuszkiewicz se je rodil 27. februarja 1919 v Kaliszu na Poljskem. Med letoma 1936 in 1938 je študiral na Inštitutu za likovno umetnost v Krakovu pod mentorstvom prof. Francisa Kalfasa in prof. Charlesa Homalacsa. Leta 1939 je diplomiral na Mestni šoli za dekorativne umetnosti v Varšavi. Med letoma 1947 in 1950 je študiral kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost v Varšavi pri profesorjih Tadeuszu Breyerju ter Francisu Strynkiewiczu.
Že med študijem je prejel več nagrad na razstavah in kiparskih natečajih. Bil je član umetniške skupine, ki je prejela nagrado na mednarodnem natečaju za spomenik v Auschwitzu. Od leta 1950 je delal na Akademiji za likovno umetnost v Varšavi, sprva kot docent, od leta 1956 kot izredni profesor ter od leta 1980 do 1985 kot redni profesor, ki je pustil močan pečat v razvoju sodobnega poljskega kiparstva. Je avtor številnih javnih skulptur (v Varšavi, Lublinu, Kaliszu) ter več arhitekturnih spomenikov, poleg tega pa je bil še izvrsten medaljer ter avtor številnih kovanih monet. V njegovem delu so vidni odsevi širših družbenih sprememb, saj je od zgodnjih projektov, ki se nanašajo na obnovo države, v 70. in 80. letih prešel na sodobne oblike izražanja in geometrijske skulpture, v zadnjih letih pa se je posvetil oblikovanju skupinske plastike pieta. Je tudi avtor monumentalnih spomenikov Janezu Pavlu II. in kardinalu Stefanu Wyszynskemu. Umrl je 14. julija 2005 v Varšavi.
JERZY JARNUSZKIEWICZ
Brez naslova / Untitled
Forma viva 1964
jeklena pločevina /steel plates
180 x 550 x 180 cm
Čečovje, Ravne / Čečovje Neighbourhood, Ravne
Čista konstrukcijsko dovršena plastika v igri konkavno in konveksno ukrivljenih ploskev tiplje v negativni in pozitivni kiparski prostor, ki ga omejujejo monumentalne, geometrijsko poenostavljene oblike. Skulptura sodi v drugi, študijsko zasnovani pol avtorjevega ustvarjanja, saj je pred tem večino njegovih del odlikovala vehementna, ekspresivno oblikovana figuralika. Horizontalno razvito plastiko odlikuje notranja uravnoteženost in domišljena kompozicijska trdnost, saj tudi podporni skelet paličastih nosilcev ne zmanjšuje estetske zaokroženosti.