Furmanstvo ali prevozništvo je bilo pred pojavom železnice pomembna gospodarska dejavnost, ki je neposredno ali posredno dajala kruh velikemu številu takratnega prebivalstva.
Furmane delimo na tri skupine.
V prvo skupino sodijo prevozniki, ki so prevažali večje in težje tovore na dolge razdalje. Ti so imeli več parov težkih konj in trpežen težek voz s širokimi kolesi, parizar. Iz teh krajev so vozili v Ljubljano in Trst ter Novo mesto in Karlovac, saj so bile ceste skozi naše kraje tranzitne. Da so bile ceste dobro prevozne, so skrbeli mnogi cestarji, označili so razdalje in na nevarna mesta postavili kamne odrivnike. Na klancih so pripregali dodatne konje ali še raje vole, forajtali. Tudi s tem se je ob cestah dalo dobro zaslužiti. V Grosupljem je bil znan forajtar Anžur. Težke parizarje je hitro izrinila železnica.
V drugo skupino so spadali furmani, ki so prevažali ljudi. Srečamo jih predvsem v večjih krajih in mestih. Ivan Janežič – Osmuk je imel »fedr voziček« in je prevažal grosupeljskega zdravnika dr. Franja Podkoritnika, kadar so ga poklicali kam daleč, pa tudi druge ljudi, če so potrebovali prevoz.
V tretjo skupino pa sodijo furmani, ki so opravljali prevoz lesa, gradbenega materiala, premoga. Ti so se tudi najdlje obdržali.
V Grosupljem so še po drugi svetovni vojni furali: Anton Švigelj – Finžgar, Franc Bučar (kmalu je opustil furanje in se preusmeril na vzrejo konj), Alojz Antončič – Štrajfnik, Franc Ahlin – Frol (kasneje je prevažal premog in ostalo blago s traktorjem), Ivan Gale – Vodičar (kasneje je kupil traktor in nadaljeval s prevozništvom), Anton Lekše – Lazar (penzijo je zaslužil kot poklicni furman pri Gradbenem podjetju Grosuplje).
V Grosupljem so še po drugi svetovni vojni furali: Anton Švigelj – Finžgar, Franc Bučar (kmalu je opustil furanje in se preusmeril na vzrejo konj), Alojz Antončič – Štrajfnik, Franc Ahlin – Frol (kasneje je prevažal premog in ostalo blago s traktorjem), Ivan Gale – Vodičar (kasneje je kupil traktor in nadaljeval s prevozništvom), Anton Lekše – Lazar (penzijo je zaslužil kot poklicni furman pri Gradbenem podjetju Grosuplje).
Ko so začeli množično kupovati tovornjake in manjša tovorna vozila, so prevozniki prenehali z delom. Danes konje gojijo le še za jahanje in tekmovanje.