V knjižnici je doma največ pravljic, največ zgodb in največ knjig. Pravljične ure z ustvarjalnimi delavnicami v naši knjižnici potekajo že vrsto let. Začetki segajo že v prvo polovico 80-tih let, iz našega arhiva dobimo podatek, da je bilo leta 1984 izvedenih 8 pravljičnih ur, za primerjavo: v letu 2018 jih je bilo 171.
So oblika knjižne vzgoje, ki otroka postopno in sistematično uvaja v pravljični svet in pripravlja na knjižno vzgojo. Zelo pomembno je, da otroka v predbralnem obdobju navajamo na pravljice, saj strokovnjaki ugotavljajo, da se prav v tem obdobju oblikuje temelj otrokovega kasnejšega odnosa do knjig in branja. Otrok si z branjem širi literarno obzorje, bogati besedni zaklad in izoblikuje literarni okus, hkrati pa vemo, da ima branje pomemben vpliv na kognitivne in spominske sposobnosti.
Pravljične ure pripravljamo med oktobrom in majem, vsako sredo ob 17. uri. Pravljice in z njimi povezane ustvarjalne delavnice so vezane na različne teme in letne čase. Otroci po poslušanju pravljice le-to nadgradijo s pomočjo knjižničarke, ustvarjajo na njeno temo. Tako se spoznajo z raznovrstnimi materiali in tehnikami in se urijo v različnih ročnih spretnostih, po končani pravljični uri pa lahko svoje izdelke odnesejo domov.
Pravljične ure z ustvarjalnimi delavnicami po dogovoru z vrtci, osnovnimi šolami in drugimi zavodi potekajo v mladinskem oddelku tudi dopoldne. Največkrat nas obiščejo prav otroci iz vrtca, ki uro pravljic združijo z ogledom knjižnice. Ustvarjalne delavnice in druge dejavnosti ob branju izvajamo strokovno, načrtno in sistematično, prilagajamo jih željam in interesom mladih uporabnikov.
V vseh krajih Mežiške doline pripravimo ure pravljic tudi v vrtcih, kjer si to želijo, predvsem pa tam, kjer knjižnični prostori za to niso primerni in kjer so otroci še premajhni. Takrat knjižničarka s sabo vzame pravljični kovček, da otrokom v vrtcu pričara košček naše knjižnice.
Knjižničarka si pred pravljično uro izbere knjigo v okviru neke teme, ki je lahko blizu letnim časom, dogajanju v naravi, praznikom. Pravljico prebere, poskuša si jo čim bolj zapomniti in glede na vsebino pripravi ustvarjalno delavnico.
Na začetku se z otroki pozdravimo, umirimo in pogovorimo o temi, ki naj bi jo pravljica obravnavala. Na ta način knjižničarka vzpostavi stik s poslušalci, kar pripomore k sprostitvi in večji koncentraciji pri poslušanju. Nato otroci ob gledanju ilustracij poslušajo pravljico, po končanem se o njej pogovorijo. Sledi ustvarjalna delavnica, in če ostane še kaj časa, se lahko otroci igrajo ali gledajo knjige, dokler ne odidejo domov.
Ure pravljic potekajo v pravljični sobi, saj ima pomembno vlogo pri pripovedovanju tudi prostor, ki pripomore k večji domačnosti, sproščenosti. Otroci sedijo v krogu, med njimi je knjižničarka. V pravljični sobi najdemo tudi knjige, s katerimi se otroci igrajo pred in po uri pravljic.
Enkrat mesečno s pomočjo zunanje izvajalke pripravimo tudi glasbeno pravljico, ki je zdaj že nekaj let naša stalnica in pripomore k popestritvi pravljičnih ur. Prav tako je dobro sprejeta pravljična Lego delavnica za otroke.