Prvo mesto med celjskimi fotografi na prelomu obeh stoletij je pripadalo Johannu Martinu Lenzu (1864 – 1916).
V mestu se je očitno hitro uveljavil, saj je posnel večino za Celje pomembnih političnih in kulturnih dogodkov. Najkasneje februarja 1896 je že imel ateljeja v današnji Lilekovi (Schmiedgasse 8) in Gosposki ulici (Herrengasse 32), kar nam dokazuje datacija na ohranjenih fotografijah. Iz ateljeja v Lilekovi ulici izvirajo kabinetni portreti, kjer so portretiranci slikani doprsno in z beljenim ozadjem. Leta 1898 je naslovil na Mestno občino prošnjo, da si na Guggenheimovem vrtu (takrat Neugasse, danes Razlagova ulica) zgradi enonadstropno hišo s fotografskim ateljejem, kar mu je kasneje tudi uspelo. Ob povabilu v nov steklen atelje je stranke obvestil, da je zgrajen in opremljen v skladu z vsemi modernimi zahtevami, je pozimi ogrevan in ima celo toaletne prostore. Poudaril je, da lahko dela ob vsakem času in da lahko po želji posname tudi večje skupine. V muzejskem fondu Lenzove zapuščine prevladujejo kabinetni portreti, bogato obdelani, pogosto z zlatimi črkami in okrasnimi črtami. Vpeljuje tudi nove vrste fotografskega papirja v sivih, modrikastih in rjavih odtenkih. Tudi njegov atelje se prilagaja modnim trendom in je opremljen s poslikanimi ozadji, ponaredki naravnih kotičkov in stilnim pohištvom, med katerim že naletimo na secesijske kose. Lenz je veliko delal na terenu in poslikal vrsto objektov in dogodkov, pomembnih za mesto in širšo okolico. Njegova zapuščina je zastopana v vseh celjskih kulturnih inštitucijah, ki hranijo tovrstno gradivo. Kot posebnost velja v naši zbirki izpostaviti posnetke mozaika, odkritega ob arheološkem izkopu na dvorišču gostilne Beli vol.
Lenz je umrl je 13. 1. 1916 in pisec nekrologa je zapisal, da je »umrl strumen nemški mož«. Vdova je hišo leta 1919 prodala Mariji Jarc, ta pa leta 1921 Josipu in Marjani Pelikan.
Lenz je umrl je 13. 1. 1916 in pisec nekrologa je zapisal, da je »umrl strumen nemški mož«. Vdova je hišo leta 1919 prodala Mariji Jarc, ta pa leta 1921 Josipu in Marjani Pelikan.
Vir: Rolanda Fugger Germadnik, Odsotnost smehljaja. Celjski poklicnifotografi v 19. in začetku 20. stoletja, Pokrajinski muzej Celje, Celje2009.