Železnica je stekla skozi naše kraje kot znanilec tehnične revolucije. Odprla je pot kapitalu in podjetništvu, nas zbližala s tujimi trgi. Postala je bistvena komponenta industrializacije, socialnega in kulturnega razvoja.
Železničar na železnici
Plača delavcev pri gradnji proge je bila dnevna, in to 30 do 40 krajcarjev. Bila je seveda popolnoma različna. Zraven osnovne plače so dobivali tudi različne dodatke. Lokomotivsko osebje npr. za prihranek pri kurjavi, mazivu.
Ker je bila železnica sama po sebi tako imenovana »privilegirana družba«, je že nekaj veljalo, če si bil pri tej veliki »družini« sprejet. Bila je stalna služba z redno plačo.
Kot je zaznati iz dokumentacije, je bilo uradniško osebje, pa tudi lokomotivsko osebje, zelo lepo oblečeno. Strojevodje so nosili frake in na glavi klobuke »cilindre«. Seveda so se železniške uniforme in pravilniki, ki so predpisovali nošenje službenih uniform in določali upravičence za njihovo nošenje, spreminjali po obstoječem sistemu vladavin. Vse do osamosvojitve Slovenije in nastanka Slovenskih železnic je prevladovala temno modra barva.