Ozkotirna proga, tudi ozkotirnica, je železniška proga, pri katerih je razdalja med notranjima bočnima stenama glave tirnic manjša od 1435 milimetrov. Železnica je bila neobhodni pogoj za razvoj premogovnikov v dobi, ko še ni bilo cenenih tovornih vozil.
Zabukovški premogovnik je bil oddaljen dve uri hodaod celjske železniške postaje, ampak cesta je bila v tako slabem stanju, da jebil prevoz zelo drag. Intenzivni postopki za gradnjo ozkotirne proge so stekliv začetku leta 1917. K temu je, pred koncem prve svetovne vojne, zelopripomoglo pomanjkanje vprežne živine, saj je večino konj zasegla vojska zapotrebe fronte ali pa so jih porabili za prehrano sestradanih vojakov in vojnihujetnikov. Progo so začeli graditi leta 1918 italijanski vojni ujetniki na območjurudniških obratov. V času obratovanja proge, to je od leta 1919 do leta 1964,je na njej vozilo šest lokomotiv. Ta proga je bila ena najtežjih prog te vrstev Sloveniji, saj je imela 27% do 32% vzpona, zato so lokomotive močno”puhale” in „iskrile”.
Vir: Rustja, K.: Rudniška železnica Žalec – Zabukovica, Medobčinska splošna knjižnica Žalec, Žalec 2008