Pri zgodovinskem viru iz začetka druge polovice 19. stoletja gre za zgibanko, ki vsebuje risbe z akvarelom na papirju. Narisana je celotna železniška pot od Ljubljane do Trsta. Dragocena knjiga ima 28 strani, je barvna in vsebuje zgibanko (17 x 462 cm, zložena na 11 x 17 cm).
Izvirni naslov Varonijevega dela je sicer Panorama der Karstbahn von Laibach bis Triest.
Delo je promocijski spis o kraški železnici s priloženo panoramo: 5’20 metrsko nepretrgano risbo, ki je prikazovala celotno progo in se zlagala kot harmonika.
Kraška železnica je končni del proge Dunaj – Trst, torej slavne južne železnice. Dolga je bila 142 kilometrov in tekla od Ljubljanskega barja do morja. Gradili so jo 13 let in zanjo napravili še deset viaduktov in osem predorov. Pri gradnji je sodelovalo 18.000 delavcev. Franz Carl Weidmann je opisal progo z geološkega, zemljepisnega, naravnega in zgodovinskega vidika.
Kakor piše Marco Pozzetto, „je panorama Giovannija Varonija močno oplemenitila celo infrastrukturo in jo obenem olajšala s pozno klasicističnimi, ali bolje, bidermarejerskimi akvareliranimi risbami, kjer vsakdo lahko najde in preveri obsege naselij, vasi in krajev tistega časa, ki jih pozna ali misli, da jih pozna.”
(Publikacija Kraška železnica – Ferrovia del Carso – Karstbahn, 2004, str. 41, 46 ).