Avto šola deluje v okviru oziroma v sestavi Avto moto društva Ravne na Koroškem, katerega delovno območje je Občina Ravne na Koroškem. Društvo je registrirano v skladu z zakonom o društvih. Avto šola je bila že ustanovljena leta 1954 v okviru tega društva na novo pa se je registrirala v skladu s predpisi, dne 24. 2. 1977.
Društvo je leta 1976 zgradilo dom v katerem so pretežni del prostori za poučevanje kandidatov za voznike motornih vozil. Dom ima učilnico s 35 sedeži, opremljeno z responderji, šolsko tablo, maketami, episkopom, grafoskopom, svetlobnimi prometnimi znaki, diaprojektorjem in raznimi drugimi drobnimi učnimi pripomočki. Poleg učilnice je še velika soba – testirnica s potrebnim pohištvom.
Šola poseduje 12 kom osebnim avtomobilov znamke Zastava 750, ki so opremljeni z enotno barvo in tablo na strehi. Vsi navedeni avtomobili so registrirani in imajo veljaven tehnični pregled. Vozila so tehnično pregledana vsaki 6 mesecev. Poleg zgoraj navedenih avtomobilov ima AMD sklenjene pogodbe s privatnimi lastniki motornih vozil, da pogodbeno poučujejo kandidate, ki so obenem tudi inštruktorji. Pogodbe so sklenjene s 4 inštruktorji, za dobo 6 mesecev, katere se podaljšujejo , če je potrebno. Tako ima šola 16 avtomobilov, ki so na razpolago inštruktorjem oziroma kandidatom. Vsi avtomobili so opremljeni z dvojnimi komandami, z vzvratnimi ogledali za inštruktorje in »L« znaki.
Šola ima 3 predavatelje – inštruktorje in 17 inštruktorjev kateri opravljajo oziroma poučujejo praktično vožnjo.
V stavbi doma je 16 boksov za garažiranje avtomobilov. Šola ima od 1. 1. 1977 v rednem delovnem razmerju inštruktorja Albina Florjančiča iz Dravograda, ki opravlja redno 8 ur dnevno s poučevanjem praktične vožnje kandidatov.
V letu 1977 je Avto šola opravila 16.000 ur praktične vožnje s kandidati. Inštruktorji praktičnih voženj, ki opravljajo dolžnosti honorarno imajo z društvom sklenjene pogodbe. Iz potnih nalogov je razvidno, da se držijo pravilnika o višini ur dnevno, razen voženj na poligonu. Šola je pred občinsko komisijo za vozniške izpite v Slovenj Gradcu postavila cca 564 kandidatov B-kategorije. Šola nima evidence koliko kandidatov položi izpit pred medobčinsko komisijo prvič, drugič in tretjič itd.
V poslovanju šole se za leto 1977, kakor tudi prejšnja leta ne da ugotoviti uspeh šole v praktični vožnji. V letu 1977 je bilo opravljenih 16 tečajev za teoretični del po 35 kandidatov. Število kandidatov v tečaju, snov predavanja, navzočnost, kdo je predaval in končni uspehi na društvenih izpitih je razvidno iz šolskih dnevnikov, ki so vodeni vzorno. Dva predavatelja za teoretični del izpita za B-kategorijo imata fakultetno izobrazbo, eden srednješolsko izobrazbo. Uspeh na društvenih izpitih iz teoretičnega dela je bil leta 1977, 76 %. Čakalni rok od društvenega izpita do poučevanja praktične vožnje je najdaljši tri do štiri dni. Praksa vodstva šole je, da inštruktorji na samem društvenem izpitu dobijo razpored kandidatov za praktično vožnjo.
Društvo ima v načrtu urediti poligon voženj. To časno se opravljajo začetne vožnje na dvorišču stavbe Avto šole v izmeri 1 ha. Šola poseduje tudi najnujnejšo opremo za poligonsko vožnjo.
Šola ima dogovorjeno z medobčinsko komisijo za polaganje izpitov voznikov motornih vozil, da po končanem društvenem izpitu v roku enega tedna opravijo kandidati na šoli v Ravnah teoretični del izpita, to se pravi, da pride komisija iz Slovenj Gradca v Ravne, istočasno se sporazumno določi termin za praktično vožnjo za Slovenj Gradec.
V letu 1977 je avto šola poleg tečajev za voznike motornih vozil B-kategorije opravila 1 tečaj s 40 kandidati za voznika traktorjev in 6 tečajev po 40 kandidatov za voznike koles z motorjem. Šola ima s 4 traktoristi – inštruktorji pogodbe za praktični del izpita traktorista, kateri imajo traktorje ustrezno opremljene.
Zaradi pomanjkanja inštruktorskega kadra je avto šola v letu 1977 organizirala tečaj za kandidate inštruktorje po številu 16 oseb, od tega 6 iz drugih občin. Tako je društvo pridobilo 7 novih inštruktorjev, 3 pa še ponavljajo. Poleg teh pa še 3 kandidati inštruktorji individualno študirajo in se pripravljajo za izpit.
Inštruktorji so nagrajevani po samoupravnem sporazumu v SRS in to 40,00 din na uro – neto, dočim predavatelj 50,00 din na uro – neto. Na šoli se vodi tudi evidenčna knjiga občanov, ki bi želeli opraviti izpit za voznika motornih vozil. Ta knjiga se vodi že dolga leta. Točasno je tekoča številka čakajočih cca 1320 občanov. Administracija vpisuje v to knjigo vsakega občana, ki se prijavi, ne glede ali ima oziroma ali bo imel pogoje, to se pravi zdravstvene oziroma starostne pogoje. Realno število čakajočih po doslednem pregledu knjige se ugotovi, da jih je na dan pregleda knjige 1220. 136 oseb pa je odštetih kot mladoletniki.
Vodstvo šole to število čakajočih utemeljuje, da prijave občanov se sprejemajo že vsa leta, tako so navajeni občani, da se pač vpiše s tem pani rečeno, da bodo vsi pozneje resni kandidati zaradi neizpolnjevanja pogojev, odselitev, zdravstvenega stanja in podobno. Torej ta knjiga služi predvsem za izdelavo vsakoletnega plana šole, priprave vozil, inštruktorjev, prostorov in podobno.
Vodstvo šole pri sestavi tečaja sicer upošteva vrstni red vpisanih v knjigi, jim pošlje vabilo pred pričetkom tečaja in tako se ob formiranju tečaja razčisti kateri po vrstnem redu ima pogoje in kateri ne. Vodstvo šole pri končnem vpisu v tečaj v določenem mesecu upošteva prednost kandidata, ki rabi izpit za službene potrebe, za JLA in podobno, invalidi in lastniki vozil, kateri v družini nimajo šoferja.
Vodstvo šole je za leto 1976 planiralo 22 tečajev po 35 kandidatov. Plan bo šola dosegla razumljivo pod pogojem, da v najkrajšem času 6 kandidatov inštruktorjev naredi izpit.
Vodji avto šole Jožetu Geroldu se naroči, da si prizadeva v Upravnem odboru društva za nenehno skrb in čim boljše reševanje delovanja in uspešnost šole. Sicer se je avto šola v letu 1976 in 1977 precej okrepila s kadrom in vsemi potenciali za šolanje občanov, ki želijo pridobiti vozniški izpit, vendar na tem uspehu šola ne sme obstati, mora strmeti na večji ekspeditivnosti in kvaliteti.
Dalje se naroči, da se v roku 2 mesecev napravi analiza uspehov v šoli za leto 1977, za leto 1978 pa meseca julija 1978 za prvo polletje.
Predlaga se, da se v jeseni 1978 razpiše nov tečaj za inštruktorje in smo mnenja, da ta avto šola, ki pokriva celotno občino s 25.000 prebivalci, manj kot 20 inštruktorjev ne bo mogla ustreči vsem željam občanov.
Avto šola ima tudi potrjen cenik storitev avto šole od SO Ravne na Koroškem.
Alojz Raško, Jože Gerold in Terezija Lesjak
Vir: Iz pregleda poslovanja šole za vzgojo voznikov motornih vozil – 17. 1. 1978.