Zmožnost sporočilnega pretvarjanja življenjskih dejstev v abstraktne pojme/simbole je lastna ljudem. Večplastnost komunikacije in s tem prenosa sporočila je v digitalnem svetu poenostavljena in posplošena in lokalnost je praktično izničena … dostopna vsem in velikokrat v svoji želji ugajati vsem, uporabna nikomur.
Sam uporabljam vse vrste analognih in digitalnih sporočilnic, a vendar … Tako uporabljanje kot oblikovanje filatelističnih enot, kamor umeščamo razglednice in dopisnice vseh vrst, običajne kuverte in tiste z dotiskom ter seveda poštne znamke in poštne žige, pa zagotavlja sledljivost mestnega oziroma lokalnega in ob pošiljanju istočasno tudi globalnega oziroma nenazadnje tudi kozmičnega.
Morebitno abstraktnost sporočila na posamezni poštni znamki prizemlji birokratska zahtevnost žiga, ki določa imenski in številčni zapis odhodne pošte, in tudi številčni zapis datuma odhoda pošiljke.
Sam pravim filateliji »micro-design«, saj je potrebno na manj kot osmih kvadratnih centimetrih predstaviti nekaj ali nekoga na način, ki zahteva uporabo najmanjšega števila elementov, saj v nasprotnem primeru ni ne berljivosti, ne razpoznavnosti sporočila. Istočasno pa dandanes na lestvici vrednot osebna vpletenost kotira zelo visoko in lastnoročnost pošiljatelja prav tako, saj zahteva od posameznika določen čas in tudi zainteresiranost, empatijo.
Z izbiro formata za sporočilo in še posebej z izbiro sporočilnega formata in nosilca sporočila soljudem odkrivamo svoj pogled in miselnost o njihovi pomembnosti/nepomembnosti v našem vsakdanjiku. Res bi bilo presenečenje dobiti obvestilo o prometnem prekršku, napisano na roko; a dobiti čestitko ob rojstnem dnevu ali osebnem ali družbenem dosežku/uspehu zgolj preko SMS-a ali e-pošte, brez osebnega kontakta, je milo rečeno »pišmeuhavost«. Poslati sporočilo v izbrani kuverti ali na premišljeni razglednici, z ročno napisanim naslovom in sporočilom in podpisom, je oddolžitev sočloveku za njegovo sobivanje in vzpodbuden vpliv na nas. Če pri tem poiščemo še poštno znamko s primernim motivom, je namen dosežen, V nasprotnem je kot darilo, izročeno v PVC vrečki … kar nekaj. Nikakor pa ni sporočilo svetu in mestu.*