»Za gradnjo nadvoza je že urejeno soglasje z železnico; tako je vsa potrebna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja že zbrana in lahko računamo, da bo gradbeno dovoljenje izdano do konca meseca in takrat bo Gradis začel z deli.
Nasip bo približno do Mercatorjeve trgovine, naprej bo nadvoz na stebrih. Zgrajen bo iz enakih elementov kot most, samo da jih bo vzporedno položenih le 5, medtem ko jih je na mostu 7.
Hiša, kjer je bila Delavska univerza (bivša Knavsova hiša) bo porušena, med sedanjo hišo in nasipom bosta stala prva stebra. Na nasprotni strani bo nasip nekoliko večji.
Pod nadvozom bo možen dostop do nakladalne rampe. Strelski dom bo porušen in cesta nad Predilnico povezana z nadvozom. Prav tako bodo urejene stopnice z nadvoza na prvi peron.
Po pogodbi, ki je sklenjena z Gradisom, bodo samo gradbena dela stala 395 milijonov, 100 milijonov pa priključki, 105 milijonov je bilo treba plačati odškodnine ZŽTP Ljubljana. Tu so stopnice in ograja za nadvoz že všteti. Potem so tu še prestavitve vodovoda, električnih vodov in še nekatere druge stvari. Stvarna cena nadvoza bo tako znašala 900 milijonov dinarjev. Sredstva so zagotovljena in zato lahko računamo, da bo nadvoz letos zgrajen.
Del sredstev je že vročenih in smo tako lahko dobili kredite. Delovne organizacije so že lani sprejele sklepe o sofinanciranju in te programe tudi uresničujejo. Predilnica bo prispevala 130 milijonov, prav toliko tudi ZŽTP Ljubljana, Industrija usnja Vrhnika, obrat Šmartno 50 milijonov, Lesna industrija Litija 30 milijonov, Gozdno gospodarstvo Ljubljana, obrat Šmartno 15 milijonov, občinska skupščina je iz proračuna namenila 110 milijonov, vsa ostala sredstva pa bo prispeval sklad za urejanje in oddajanje mestnega zemljišča.
Ob gradnji nadvoza bo prehod čez železniško progo otežkočen ali pa celo nemogoč. Predvsem bo to težko za naše delavce, saj večina prihaja na delo preko železniške proge.
Računamo, da bodo pešci v glavnem le hodili čez progo. Bo pa nekaj časa prehod zaprt za ves promet, niti ne bo prehoda za pešce. Sredi med tiri prideta nosilna stebra in ko bodo ta dva betonirali, ne bodo mogli ljudje hoditi čez gradbišče. Prav tako bo takrat, ko bodo polagali betonske elemente. Zavedamo se, da bo to za nekatere zelo nerodno. Hoditi bodo morah na zapornice na nasprotni strani Predilnice, ali pa na podvoz, ki je nekoliko nižje od sedanjega prehoda. Da bodo prehod uredili kjer koli drugje, ni mogoče. Upamo, da bodo ljudje sprejeli to z razumevanjem in nekoliko potrpeli, saj bo potem bolje.
Skupnost za ceste SRS, še manj pa občina Litija ni zainteresirana, da bi zasavska cesta bila speljana preko mostu in nadvoza. Občinska skupščina je na zadnji seji sprejela sklep, da zahteva od skupnosti za ceste SRS točen odgovor, katera varianta zasavske ceste naj bi ostala kot rezervat. To je predvsem pomembno za izdajo gradbenih dovoljenj na področju Litije in pa zaradi izdaje gradbenega dovoljenja za most v Kresnicah. Niti elementi priključkov na nadvoz in most niso takšni, da bi lahko tu potekala trasa zasavske ceste. Mislim, da bi bila še najbolj sprejemljiva za Litijo 4 varianta zasavske ceste, ki naj bi potekala iz Zg. Loga ob robu Graške dobrave in po viaduktu na litijsko polje. Obstaja prav tako še varianta po Ljubljanski cesti z nadvozom na Zg. Logu.«
Litijski predilec, maj 1973, številka 5
KAKO BOMO PRIŠLI NA NADVOZ?
»Novozgrajeni nadvoz bo izročen prometu ob koncu leta 1973. Predilničarje, še zlasti pa »Stavbčane« zanima, kje in kako se bodo najlažje povzpeli na nadvoz in kje bodo prišli z njega, da bi po najkrajši poti prispeli v podjetje in iz podjetja na svoje domove. Načelnika oddelka za gospodarstvo pri ObLO Litija tov. Cerarja smo naprosili, da nam je na kratko opisal to pot.
Večina »Stavbčanov« bo verjetno prispela na nadvoz po dvignjeni cesti pred pisemsko pošto (PTT). Del »Stavbčanov« pa bo lahko prišel na nadvoz po stopnicah »A«, ki bodo zgrajene za poslopjem Občinske skupščine, šel po nadvozu do stopnic »B« ob koncu nasipa, tu bo 5—6 stopnic. V Predilnico bodo prišli dalje ob nasipu v smeri železnice in zavili desno na obstoječo asfaltirano pot. Kolesarji, mopedisti in avtomobilisti pa bodo na koncu nadvoza zavijati desno, obvozili Zdravstveni dom in pod nadvozom prispeli na obstoječo asfaltirano pot, ki pelje v Predilnico. Trenutno se še lahko uporablja »začasna pot« ob kolesarnici, ki pa bo kasneje odpadla. Opisane poti bodo od sedanjih nekoliko daljše, vendar varne, kar pa vsi želimo. Priključke in potek prometa je predlagal investitor, vendar bodo po tehničnem prevzemu še možne manjše spremembe. Z otvoritvijo nadvoza odpadejo železniške zapornice in bo na tem mestu postavljena ograja. Vsak prehod preko tirov bo najstrožje kaznovan.«
Litijski predilec, oktober 1973, številka 10
PRISPEVEK ZA NADVOZ
»Glavni direktor Jože Mirtič je člane delavskega sveta seznanil s pripravami in gradnjo nadvoza ob občini. Objekt bo gradilo gradbeno podjetje Gradis iz Ljubljane. Začeli bodo takoj po dograditvi mostu. Sredstva bodo prispevale vse delovne organizacije v Litiji. Predilnica naj bi za ureditev tega vprašanja prispevala 1,300.000 din. Člani delavskega sveta so se strinjali, da prispevamo v prihodnjih dveh letih ta sredstva. Z ureditvijo tega vprašanja bodo tudi delavci mnogo varneje prihajali na delo.
Narasla Sava je nekoliko zavrla dela v sami strugi, a gradbeno podjetje vseeno ne miruje.
Pripravlja teren na obeh bregovih, da bodo dela spomladi stekla hitreje.«
Litijski predilec, december 1972, številka 12
KDAJ SE BO ODPRL NADVOZ?
»Vse nas zanima, zakaj je nadvoz preko železniške proge še vedno zaprt za promet. Objekt je bil že maja (1974) gotov, na obeh straneh pa sta še vedno pritrjena prometna znaka, ki prepovedujeta promet. Tehnični pregled je strokovna komisija opravila v juniju, ki pa zaradi ugotovljenih pomanjkljivosti, ni mogla predlagati upravnemu organu izdajo uporabnega dovoljenja.
Dve izmed glavnih pomanjkljivosti sta bili: pronicanje padavinske vode skozi prezračevalne cevke v voziščni plošči in neaktivirana razsvetljava nadvoza.
Sklad za urejanje in oddajanje stavbnega zemljišča na območju občine Litija, ki je nastopal pri investiciji kot investitor, je takoj izvajalcu del »Gradisu«, Ljubljana, določil rok za odpravo pomanjkljivosti. Za razsvetljavo je bila že aprila sklenjena pogodba z IMP Ljubljana, ki zaradi pomanjkanja električnega kabla del ni mogel končati do roka, zato so z deli pričeli šele pred kratkim. Za pronicanje vode je izvajalec gradbenih del menil, da je ta voda bila v konstrukciji ter, da se bo pronicanje preko poletja ustavilo. Investitorjeva komisija za kvalitetni pregled nadvoza je v septembru še enkrat pregledala nadvoz in ugotovila, da povzroča pronicanje nekvalitetna hidroizolacija samega objekta, predvsem pa kabelskih jaškov na pločnikih. Oktobra je bil skupen razgovor predstavnikov investitorja, občine in izvajalca o dokončanju in plačilu del.
Na sestanku je bil določen končni rok za odpravo vseh pomanjkljivosti in sicer 30. oktobra 1974. Izvajalcu je ponagajalo še izredno slabo vreme in pomanjkljivosti ni mogel odpraviti do omenjenega roka. Ko bodo pomanjkljivosti odpravljene, bo investitor zaprosil za ponovni tehnični pregled in izdajo uporabnega dovoljenja, kar pa se v primeru slabega vremena lahko zavleče v prihodnje leto.«
Litijski predilec, november 1974, številka 11