Ajdovsko letališče je začelo delovati med prvo svetovno vojno.
Ajdovščina je bila med prvo svetovno vojno ravno toliko oddaljena od soškega bojišča, da je bila avstroogrski vojski pomembno zaledno središče. Center dogajanj je bila okolica železniške postaje in Putrhi. Tu blizu je bilo tudi letališče, ki je svojo vlogo z umikom z Ajševice še okrepilo. Kraj so z žičnico povezali s Predmejo in naprej z Lokvami, kjer so avstroogrske sile branile prodor Italijanov. V kraju samem so predvsem vojni ujetniki postavljali številne barake. V njih so nastanili vojake, ki so se pripravljali za odhod na fronto. Vojska je zasedla tudi številne druge civilne stavbe. Z bojišča so prevažali ranjence, ki so v glavnem dobili zatočišče v novozgrajeni predilnici. Do oktobra 1917, ko se je fronta po prodoru avstroogrskih sil pri Kobaridu pomaknila na Piavo, so bili tudi vsi pomembnejši upravni uradi iz Gorice nastanjeni v Ajdovščini.
Na ajdovskem in hkrati na letališču na Ajševici sta bili med prvimi stacionirani letalska enota 2, (formirana v Dunajskem Novem mestu, nato premeščena na srbsko bojišče, najverjetneje spomladi 1916 pa v Ajdovščino) in enota 19 (formirana 20.1.1916 v Fischamendu). Konec leta 1917 sta dobili svoje mesto na ajdovskem letališču tudi enota 51 in 55 (ustanovljeni: prva 3.7.1917, druga pa 18.7.1917 v Strasshofu) ter enoti 50 in 58.