Po 2. svetovni vojni so tudi na Dolenjskem vložili precej sredstev v razvoj turistične infrastrukture, pri čemer je bil poglavitni cilj zagotoviti dotok dragocenih zahodnih deviz. Ideja o motelu na Čatežu ob Savi se je porodila v začetku 60. let, a so načrtovalci družbenega razvoja dali prednost motelu na Otočcu. Odločitev Petrola za izgradnjo motela z bencinskim servisom v sklopu čateškega cestnega počivališča je bila del širše zgodbe. Naftni trgovec je v 70. letih ob najbolj obljudenih slovenskih cestah vzpostavil počivališča z gostinskimi obrati, kjer so se tranzitni potniki mogli okrepčati in oskrbeti svoja vozila, v motelih pa tudi prespati. Naložbeni program podjetja je obsegal še vrsto drugih potrebnih objektov za oskrbo potnikov in vozil: bencinskih črpalk, delavnic, pralnic in vrsto skladišč ter ostale infrastrukture. Ob izteku desetletja se je Delovna organizacija Petrol Gostinstvo ponašala s petimi velikimi in sodobno urejenimi cestnimi počivališči: Motel Čatež, Motel Podlehnik, Motel Lom, Restavracija Tepanje in Restavracija Tržič.
Ljudski glas ve povedati, da je imel za čateški motel največ zaslug rojak iz bližnjih Artič Jože Rožman, tedaj prvi človek Petrola. Vendar so v prid izgradnji motela na južni strani počivališča nasproti obstoječemu bencinskemu servisu in restavraciji govorile strokovne analize. Te so potrjevale, da je Čatež ob Savi, glede na bližino državnih meja in pomembnih gospodarskih središč ter velik turistični potencial širše okolice, kraj, kjer se bodo potniki tudi v bodoče radi ustavljali. Naložbo v nadgradnjo čateškega počivališča je dodatno osmišljala napovedana razširitev magistralne ceste Ljubljana–Zagreb v štiripasovno avtocesto (mimo Čateža je po njej promet stekel šele leta 2004). Potniški in tovorni promet sta se namreč povečevala iz leta v leto, s tem pa tudi število obiskovalcev počivališča na Čateškem griču. Ob koncu 60. let, kljub predhodno povečanim zmogljivostim Restavracije »Na Griču«, skoraj ni bilo več mogoče obdržati postrežbe na nivoju in oskrbeti vseh gostov. Med njimi so prevladovali tujci in tako je leta 1970 restavracija ustvarila že več kot polovico prometa v zahodnih devizah. Zato je bilo utemeljeno pričakovanje, da se bo Petrolu največja naložba v čateško počivališče naglo povrnila in v nadaljevanju bogato obrestovala.