skok na glavno vebino izjava o dostopnosti

Sledovi srednjeveškega izobraževanja v Guštanju in okolici

Z enostavnejšo pisavo je postajala tudi pismenost nekoliko višja, kljub temu moramo to obravnavati z določeno mero rezerve. Najbolj se je pismenost proti koncu srednjega veka razširila med meščanstvom, saj so potrebe na administrativno poslovnem področju zahtevale od posameznikov obvladanje pisanja, branja in računanja. Ta razvoj je šel z roko v roki z gospodarskim vzponom meščanstva, ki je v svoje trgovsko in bančno poslovanje uvedlo računovodstvo, poslovne knjige in druge oblike knjigovodstva. Pričakovali bi, da je bilo tudi plemstvo v srednjem veku pismeno, a to še zdaleč ni bilo tako. Plemstvo se namreč kot višji družbeni sloj ni preveč ogrelo za pismenost vse tja do konca srednjega veka, saj je videlo svojo primarno vlogo še vedno v vojni, turnirjih, lovu in plesu. Srednjeveško šolstvo se je tako precej razlikovalo od tega, kar danes razumemo pod pojmom šolstvo. Sistemsko ni bilo regulirano, saj država zanj ni skrbela. Tudi učne načrte oziroma nekakšne kataloge znanj zaman iščemo v tem obdobju. Posredovanje znanja mlajši generaciji je bilo odvisno povsem od takratnih učiteljev in njihovih osebnih sposobnosti ter angažiranosti. Temu primeren je bil potem tudi nivo znanja. Ti izobraževalni procesi so zajeli skromen del prebivalstva, in še to v glavnem moške. Šolanje je potekalo znotraj posameznih institucij, kot so bile škofije, samostani in župnije, namenjeno pa je bilo predvsem vzgoji lastnega kadra, in tem potrebam je bil prilagojen tudi pouk.(4)

Per saperne di più

Opzioni di filtraggio

Ricerca

Tipo di contenuto

Categorie
Categorie
Categorie
Categorie
Categorie

Scelta della regione


2008 - 2024 © KAMRA, Production: TrueCAD d.o.o.