Ker so zobniki eden od osnovnih elementov v številnih konstrukcijah strojegradnje, saj z njimi prenašamo moč in prilagajamo vrtilni moment ter hitrost zahtevam delovnega stroja, se je v Litostroju že v samem začetku proizvodnje v letu 1947 začela tudi proizvodnja zobnikov in zobniških prenosnikov.
Najprej za žerjavne dvigalne naprave (»mačke«), ki so jih potrebovali v gradbeništvu, ter črpalke, ki so jih potrebovali zlasti v kmetijstvu.
Ker je izdelava zobnikov zelo zahteven proces, so kmalu kupili stroje »švicarske industrije z izredno avtomatiko in preciznostjo«, ki dajejo »jamstvo, da podjetje lahko izvršuje vsa strokovna dela te vrste z največjo natančnostjo, kakor na primer z brušenjem bočnih strani zobnikov«. Obdelovalnica je bila po površini največji prostor med obrati osnovne proizvodnje. Delila se je na »težko« in »lažjo«. In v t. i. lažji obdelovalnici se je nahajal tudi oddelek za ozobljanje. Poleg njega sta bili še delavnici reduktorjev in regulatorjev. Tudi v opisu organiziranosti Litostroja leta 1952 avtor pri »veliki obdelovalnici« ponosno zapiše: »opremljena (je) z najsodobnejšimi stroji za obdelavo raznovrstnih – tudi največjih – delov z vso zahtevano preciznostjo; zaradi obdelave raznih zobatih prenosov je v obdelovalnici poseben oddelek za precizno izdelavo zobatih koles vseh vrst, ki je opremljen z najboljšimi specialnimi stroji za ozobčanje«.
Zaradi velikih potreb za valjarno Železarne Jesenice pa tudi elektrarn je bilo treba naenkrat iz malih reduktorjev preiti na zobniške prenosnike velikih dimenzij. Da pa so lahko kvalitetno izpeljali to naročilo – in potem dobivali vedno nova, so morali najprej združiti znanje tako okrepljena ekipa strokovnjakov konstruktorjev kakor v tehnološkem procesu metalurgi kakor v obdelovalnici in pri montaži izvedbeni delavci. Na temelju tega sodelovanja so izdelali najprej pogonski reduktor moči 600 kW, takoj za tem še 960 kW in nekaj 2500 kW. Že 600-kilovatni prenosnik je imel težo 60 ton, 2500-kilovatni pa do 70 ton. Pri velikem reduktorju 2500 kW so morali poleg ostalega odliti tudi skoraj 5 metrov dolgo glavno gred iz jeklene litine, 22 ton težak okrov iz sive litine, jekleni venci pa so imeli zunanji premer več kot 3 metre.
Proizvodnja zobniških prenosov v Litostroju je bila vezana na lastne potrebe, torej na mnogovrstne proizvodne produkte njihovih ostalih organizacij, ali pa glede na zunanja naročila. Aktivna prizadevanja konstruktorskih, tehnoloških in proizvodnih delavcev so v naslednjih letih pripeljala do razvoja cele vrste tipskih standardiziranih zobniških prenosnikov zlasti v gradnji dvigal.
Skonstruirali in izdelali so vrsto različnih sklopk, med katerimi sta elastična in zobniška postali osnova jugoslovanskega standarda. Za TOZD Proizvodnja preoblikovalne opreme so razvili pogon menjalnika za vertikalni preoblikovalni stroj ter zobniške prenosnike v kombinaciji z jermenskim prenosom za mehanske preoblikovalnike. Za dizelske motorje so v kooperaciji z MAN-B & W izdelovali prenosnike za pogon ladijskih vijakov.
Na podlagi izkušenj, ki so si jih pridobili na železarskih visokohitrostnih prenosnikih, pa so uspešno reševali tudi nova nestandardna naročila, ki so vključevala specialne prenosnike velikih moči in dimenzij ali s posebnimi zahtevami po funkcionalnosti, veliki redukciji ali multiplikaciji vrtljajev. Tako so razvili številne specialne zobniške reduktorje, ki so delovali v železarski in cementni industriji, v dvigalogradnji, na črpalnih postajah in v hidroelektrarnah. Največja moč, ki so jo dosegli, je bila do 4 MW in največja velikost zobatih vencev cevnih mlinov in rotacijskih peči je segala do premera 7,3 metra. Do leta 1987 je bilo skupno število vseh zasnovanih in izdelanih prenosnikov različnih konstrukcij v Litostroju več kot 5000. Čeprav so bile njihovo primarno tržišče nekdanje jugoslovanske republike, so vendarle precej reduktorjev tudi izvozili, zadnja leta do 1000 ton letne opreme predvsem na trg SEV-a.
Povemo naj še, da je bil tako pri izdelavi dizelskih motorjev kakor pri zobniških reduktorjih v zaključnem delu postopka izdelave na posebnem preizkuševališču z umetno ustvarjenimi obremenitvami opravljen tudi testni preizkus delovanja, kjer so ugotavljali izkoristek in segrevanje prenosnika.